Nowa Dacia Spring – to będzie „najtańszy elektryk na rynku”
Wygląda tak samo dobrze jak nowy Duster, ma świetnie zaprojektowane wnętrze i może zniszczyć konkurencję swoją ceną. Oto nowa Dacia Spring.
Spis treści
- Nowa Dacia Spring – postawiono tutaj na styl
- Nowa Dacia Spring – wnętrze jest praktyczne i nowoczesne
- Nowa Dacia Spring zyskała liczne systemy wspomagające kierowcę
- Nowa Dacia Spring – masz dwie wersje silnikowe do wyboru
- Teraz najważniejsze – cena
Po pokazaniu nowej Dacii Duster, zmienił się diametralnie wizerunek marki. Widać, że rumuński producent nie chce być postrzegany jako wytwórca tanich i kiepskich aut, ale nowe Dacie mają być ładne, przyzwoicie wykonane i, co najważniejsze – wciąż tanie.
Nowa Dacia Spring zdaje się wpisywać w nowe zasady marki. Wygląda jak większy Duster, oferuje teraz więcej przestrzeni, a wnętrze jest bardzo nowoczesne. Cena? O tym za chwilę.
Nowa Dacia Spring – postawiono tutaj na styl
Oczywiście nie mówimy tutaj i „stylówie” nowe Lancii Ypsilon czy nowego MINI, ale nowa Dacia Spring wygląda bardzo świeżo i nowocześnie. Stylistyka auta jest wyrazista i przykuwająca uwagę, opiera się ona na prostych i wyraźnie zarysowanych liniach.
Auto wyróżnia się charakterystyczną dla Dacii sygnaturą świetlną w kształcie litery „Y”, mocno przykuwającą uwagę dzięki przednim światłom do jazdy dziennej i tylnym światłom pozycyjnym wykonanym w technologii LED.
Dacia Spring pozbyła się chromowanych dodatków, a te zastąpiono czarnymi błyszczącymi listwami z matowymi prążkami. Najbogatsza wersja Extreme wyróżnia się zderzakami z czarno-białymi naklejkami.
Nową Dacię stworzono zgodnie z koncepcją auta pomysłowego i trwałego. Świadczą o tym na przykład lekkie, proste w montażu, ekonomiczne i łatwe do wymiany listwy ochronne dolnych połaci drzwi.
Nowa Dacia Spring jest dostępna w 6 kolorach nadwozia, w tym w unikalnych odcieniach Beżowym Safari i Czerwonym Brick.
Nowa Dacia Spring – wnętrze jest praktyczne i nowoczesne
Kokpit stał się cyfrowy i na czasie. Zespół zegarów składa się z 7-calowego ekranu, montowanego w standardzie, a w wyższych wersjach znajdziemy również 10-calowy centralny ekran multimedialny. Kolory i materiały w kabinie również zostały zmienione.
Białe wstawki na wielu elementach wnętrza dodają kabinie świeżości. Charakterystyczny dla Dacii motyw w kształcie litery „Y” wkomponowany w kratki nawiewu także jest biały (lub miedziany w wersji Extreme). Obudowa pod ekranem centralnym zależnie od poziomu wyposażenia może być szara w wersji Essential, czerwona w wersji Expression lub w kolorze khaki w wersji Extreme.
Dla zapewnienia maksymalnej ergonomii dotykowy ekran multimedialny został umieszczony możliwie jak najwyżej. Układ graficzny cyfrowego zespołu zegarów można ustawiać według uznania, a jego 7-calowy ekran został zaprojektowany tak, aby umożliwić kierowcy możliwie szybki dostęp do najważniejszych informacji.
Nowa Dacia Spring jest wyposażona w innowacyjny system mocowań YouClip, kompatybilny z akcesoriami, dostępny również w najnowszym Dusterze. Wersja wyposażeniowa Extreme otrzymuje solidne gumowe dywaniki podłogowe i nakładki progów drzwi z charakterystycznym motywem „linii topograficznych”.
Dacia chwali się, że nowy Spring posiada największy bagażnik w tej klasie aut. Jego pojemność to teraz 308 litrów (+6% w porównaniu z poprzednikiem), a po złożeniu tylnych siedzeń można go zwiększyć do 1004 litrów.
Samochód dysponuje też licznymi dodatkowymi schowkami (podwójny schowek w desce rozdzielczej, kieszenie w drzwiach itp.) o łącznej pojemności niemal 33 litrów, czym również w tym segmencie wyróżnia się z tłumu.
Nowa Dacia Spring zyskała liczne systemy wspomagające kierowcę
Wśród nowych systemów wspomagania prowadzenia znajdziemy m.in.:
- aktywny system wspomagania nagłego hamowania (tryb miejski/podmiejski z wykrywaniem pojazdów, pieszych, rowerzystów i motocykli),
- system rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o nadmiernej prędkości,
- wspomaganie parkowania tyłem,
- sygnalizacja awaryjnego hamowania,
- ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu,
- asystent utrzymania pasa ruchu, system monitorowania czujności kierowcy i połączenie alarmowe (eCall).
Dla ułatwienia życia swoim klientom Dacia wprowadziła pomysłowy przycisk „My Safety” umożliwiający kierowcom szybki dostęp do własnej ulubionej konfiguracji systemów wspomagania prowadzenia.
Standardowy system Media Control z dwoma głośnikami, Bluetooth i portem USB jest obsługiwany przyciskami z kierownicy, a informacje są wyświetlane na ekranie zegarów. Po połączeniu z darmową aplikacją Dacia Media Control kierowca zyskuje możliwość obsługi radia/multimediów i np. dostęp do nawigacji z poziomu ekranu smartfona.
Zamiast tego można mieć bardziej zaawansowany zestaw Media Nav Live z 10-calowym ekranem dotykowym, dwoma portami USB, wbudowanym 8-letnim pakietem nawigacji satelitarnej z dostępem do internetu, bezprzewodową obsługą Apple CarPlay i Android Auto.
Nowa Dacia Spring – masz dwie wersje silnikowe do wyboru
Wyjątkowo kompaktowa (3,7 m długości) Dacia może być napędzana jednym z dwóch silników. Pierwszy w najtańszej wersji Essential wykorzystuje silnik elektryczny o mocy 45 KM (przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa prawie 20 sekund).
Lepszym wyborem będzie jednostka o mocy 65 KM, dostępna teraz w odmianie Extreme oraz Expression. Tutaj sprint do setki trwa już niecałe 14 sekund, więc znacznie lepiej.
Zabudowany w podłodze akumulator trakcyjny o pojemności 26,8 kWh zapewni ponad 220 km zasięgu. Powiecie, że to mało? Cóż, według rumuńskiego producenta, badania wykazały, że przeciętny użytkownik Springa pokonuje dziennie średnio 37 km. Przy czym Dacia deklaruje zużycie energii poniżej 14,6 kWh/100 km. To zasługa niskiej masy – Spring waży tylko 984 kg w najwyższej wersji wyposażeniowej Extreme. To jedyny samochód elektryczny w Europie ważący poniżej jednej tony. Świetny wynik!
Samochód w standardzie otrzyma ładowarkę prądu zmiennego o mocy 7 kW, umożliwiającą naładowanie akumulatora od 20% do 100% z domowego gniazdka w czasie poniżej 11 godzin lub w ciągu 4 godzin z terminala typu Wall Box o mocy 7 kW. Ładowarka DC o mocy 30 kW (dostępna w opcji) umożliwiająca doładowanie akumulatora z 20% do 80% pojemności w ciągu 45 minut.
Springa można wykorzystać jako źródło energii do zasilania urządzeń elektrycznych. Specjalny adapter,
podłączany do umieszczonego pod osłoną chłodnicy konektora ładowania samochodu, oferuje do dyspozycji standardowe gniazdo zasilania 220 V/16 A.
Teraz najważniejsze – cena
Ta na razie nie jest znana, bo nowa Dacia Spring w Polsce zadebiutuje dopiero latem. Dacia jednak zarzeka się, że „nowa Dacia Spring pozostanie najtańszym w 100% elektrycznym samochodem na rynku europejskim”.
Obecnie samochód kosztuje od 101 490 zł jako ciężarówka, od 106 900 w wersji osobowej.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: