Ewa Kania

Rusza budowa nowego odcinka drogi S19, ale z kolejnymi jest problem

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o podpisaniu umowy na nowy fragment drogi ekspresowej S19 od Czarnej Białostockiej do węzła Białystok Północ. Niestety pojawiły się problemy z dwoma kolejnymi fragmentami S19.

Spis treści

Budowa nowego odcinka drogi ekspresowej S19

Dwujezdniowa droga ekspresowa S19 pomiędzy Czarna Białostocką a węzłem Białystok Północ poprowadzona będzie w przybliżeniu śladem istniejącej DK19, ale już jako zupełnie nowa trasa. Długość odcinka to 12,34 km. Droga będzie przystosowana do przenoszenia obciążeń do 11,5 t/oś.

Na funkcjonującej obecnie obwodnicy Wasilkowa dobudowana zostanie druga jezdnia (po stronie południowej), a dotychczasowa zostanie przystosowana do parametrów drogi ekspresowej i dodatkowo będzie na niej wymieniona warstwa ścieralna. Konieczna będzie też przebudowa części węzła Białystok Północ na DK8.

Kiedy pojedziemy nowym fragmentem drogi S19?

Harmonogram zakłada, że wniosek o wydanie decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wykonawca powinien złożyć pod koniec bieżącego roku, wydanie decyzji ZRID szacowane jest na III kwartał 2025 i po wydaniu decyzji ruszą prace. Oddanie drogi do ruchu planowane jest na koniec 2027 roku.

Wiedziałeś, że twoje auto ma ukrytą czerwoną linkę? To ostatnia deska ratunku

Co z pozostałymi planowanymi odcinkami S19?

Niestety realizacja pozostałych fragmentów S19 będzie musiała jeszcze poczekać. Oprócz wspomnianego odcinka, wyłoniono już wykonawców dwóch pozostałych fragmentów S19 na północ od Białegostoku. S19 Sokółka – Czarna Białostocka o długości 24,1 km (firma Stecol z ofertą 828,8 mln zł.) oraz Białystok Północ – Dobrzyniewo o długości 9,47 km (firma Unibep z ofertą 320,88 mln zł.) Oba rozstrzygnięcia, wskutek odwołań od wyroków Krajowej Izby Odwoławczej potwierdzających wybór GDDKiA, trafiły do sądu.

Przebieg drogi ekspresowej S19 w województwie podlaskim

Droga ekspresowa S19 w województwie podlaskim, rozpoczynająca się na granicy z Białorusią, będzie miała ponad 177 km długości Jej realizację podzielono na 15 krótszych odcinków (uwzględniając obwodnicę Bielska Podlaskiego):

  • Kuźnica – Sokółka, długość ok. 15,8 km (w tym 10,6 km S i 5,2 km dwujezdniowej GP), trwają prace budowlane;
  • Sokółka – Czarna Białostocka, ok. 24,1 km, po odwołaniu od wyroku KIO sprawa trafiła do sądu;
  • Czarna Białostocka – Białystok Północ, 12,34 km, podpisanie umowy z wykonawcą w systemie P&B;
  • Białystok Północ – Dobrzyniewo, ok. 9,47 km, po odwołaniu od wyroku KIO sprawa trafiła do sądu;
  • Dobrzyniewo – Białystok Zachód, ok. 10,2 km, w realizacji;
  • Białystok Zach. – Białystok Księżyno, ok. 16,6 km, nowa decyzja środowiskowa;
  • Białystok Księżyno – Białystok Południe, ok. 8 km S oraz ok. 13,8 km DK65, nowa decyzja środowiskowa;
  • Białystok Południe – Wojszki, ok.  11,2 km, nowa decyzja środowiskowa;
  • Wojszki – Deniski (most na Narwi z dojazdami) ok. 3,9 km, w przygotowaniu;
  • Deniski – Haćki, ok. 6,6 km, w realizacji
  • Haćki – Bielsk Podlaski Zachód, ok. 11,2 km, w realizacji, trwa budowa;
  • Bielsk Podlaski Zachód – Boćki, ok. 12,2 km, w realizacji, trwa budowa;
  • Boćki – Malewice, ok. 15,9 km, w realizacji, trwa budowa;
  • Malewice – Chlebczyn, ok. 25,1 km, w realizacji, trwa budowa 
  • Obwodnica Bielska Podlaskiego w ciągu DK66, ok. 2,8 km (GP), w realizacji

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze