Nowy Ford Kuga 2024 jest nie do poznania!
Nowy Ford Kuga zmienił się zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, oferując świeży, wyrazisty design. Auto ma także nowe jednostki napędowe i wiele nowinek technologicznych. Co oferuje odświeżona Kuga?
Spis treści
- Nowy Ford Kuga ma mocno zmienioną stylistykę
- Nowy Ford Kuga pojedzie „na samym prądzie”
- Nowy Ford Kuga jest naszpikowany „bajerami”
- Nowy Ford Kuga – kiedy w Polsce?
Ford Kuga stał się rynkowym hitem od momentu wprowadzenia go do sprzedaży w 2008 roku. To jeden z najchętniej wybieranych modeli tej marki w Europie, więc na odświeżony model z pewnością czeka wielu klientów. Ford twierdzi, że Kuga to najlepiej sprzedająca się hybryda plug-in (PHEV) w Europie, dlatego w nowym modelu położono nacisk na elektryfikację.
Nowy Ford Kuga ma mocno zmienioną stylistykę
Nowy SUV wyróżnia się całkowicie innym grillem oraz przednimi reflektorami LED. Dodatkowo, „pociągnięto” pas świetlny przez całą szerokość maski, co z pewnością po zmroku nada autu wyrazistego charakteru.
Zmieniono zarówno kształt kloszy, jak i rozmieszczenie elementów świetlnych. Kształt zderzaka także został zmodyfikowany, pojawiły się też dodatkowe wloty powietrza. Z tyłu mamy niewiele zmian, nowe są jedynie listwy LED-ów pod kloszami świateł.
Co we wnętrzu? Jak to dziś w motoryzacyjnej modzie bywa, na konsoli środkowej dominuje niemały (o przekątnej 13,2-cala) ekran dotykowy, sam system multimedialny ma dwukrotnie większą moc obliczeniową, zapewnia łączność 5G gwarantującą szybki dostęp do informacji i nawigację korzystającą z chmury. Dodatkowo bezprzewodowo łączy się z Apple CarPlay oraz Android Auto.
Nowy Ford Kuga pojedzie „na samym prądzie”
Nowy Ford Kuga będzie dostępny w jednej wersji spalinowej (z 3-cylindrowym silnikiem 1.5 o mocy 150 KM) oraz w trzech wariantach hybrydowych (180-243 KM). Ten najszybszy przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 s.
Napęd hybrydowy nowego Forda Kuga zapewnia do 69 km jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym, oczywiście w wersji PHEV. Auto można ładować z domowego lub publicznego zasilania. Nowy Ford Kuga Hybrid oferuje wygodę i komfort zelektryfikowanego układu napędowego z zasięgiem do 900 km na jednym zbiorniku paliwa i do 64 procent czystej jazdy z napędem elektrycznym w mieście.
Zarówno nowa Kuga Plug-In Hybrid, jak i Kuga Hybrid AWD zapewniają lepsze przyspieszenia, przy zmniejszonej emisji spalin, a to oczywiście zasługa napędu elektrycznego. Nowa Kuga jest zdolna do holowania przyczepy o masie do 2100 kg.
Nowy Ford Kuga jest naszpikowany „bajerami”
Tempomat adaptacyjny nowej generacji może teraz automatycznie hamować przed zakrętami i skrzyżowaniami, a system kamer 360 stopni oferuje widok z lotu ptaka, przez co parkowanie w ciasnych miejscach, podjeżdżanie do przyczepy, czy inne manewry stają się banalnie łatwe.
Nowy Ford Kuga ma przesuwane siedzenia w drugim rzędzie, przez co można zwiększyć przestrzeń na nogi nawet do ponad jednego metra dla pasażerów z tyłu lub w razie potrzeby zwiększyć przestrzeń bagażową o 140 litrów.
Dostępne jako standard w wersjach ST-Line X oraz Active X ergonomiczne fotele z certyfikatem AGR umożliwiają elektryczną regulację w 12-stu kierunkach i ręczną w 6-ciu, dzięki czemu pasażerowie w pierwszym rzędzie mogą zapewnić podparcie ciała tam, gdzie jest ono najbardziej potrzebne.
Wśród wersji wyposażenia nowej Kugi znalazła się nowa seria Active, idealna dla klientów, którzy potrzebują najbardziej wytrzymałej Kugi, zarówno pod względem wyglądu, jak i możliwości, zdolnej do radzenia sobie z trudniejszymi nawierzchniami, w tym piaszczystymi lub błotnistymi.
Nowy Ford Kuga – kiedy w Polsce?
Nowa Kuga jest produkowana w Europie w nowoczesnej fabryce Forda w Walencji w Hiszpanii, gdzie technologia druku części 3D zapewnia bardzo precyzyjną i ekologiczną produkcję. Inżynierowie korzystają z systemów sztucznej inteligencji, by zapewnić najwyższą jakość produkowanych samochodów.
Produkcja nowego SUVa od Forda rozpoczyna się na początku lutego, a zamówienia będzie można składać już pod koniec stycznia 2024.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: