Obrazki jak z opuszczonego miasta. Porzucone Tesle na mrozie i bezradni właściciele
Nie jest tajemnicą, że zimą znacznie spada wydajność baterii w samochodach elektrycznych. Brutalnie przekonali się o tym właściciele Tesli w Chicago, którym auta odmówiły posłuszeństwa ze względu na mroźne temperatury.
Stacje ładowania Tesli, Superchargery zostały zapełnione niesprawnymi elektrykami, po tym jak drastycznie spadły temperatury. Ten obrazek wygląda jak z filmu katastroficznego, gdy właściciele musieli uciekać w popłochu i zostawiać swoje auta. Tutaj nikt nie uciekał, ale nie mógł się nigdzie ruszyć, bo jego Tesla na mrozie odmówiła posłuszeństwa.
Tesle na mrozie przestały się ładować
Problemem właścicieli Tesli nie jest tylko spadek energii w ich bateriach, ale także brak możliwości ich naładowania. Winnym wszystkiego jest… natura, bo w Chicago, gdzie doszło do tej sytuacji temperatura spadła do -20 stopni.
„Nic. Żadnej mocy. Nadal na zero procent” – lamentował jeden z kierowców, który próbował naładować swój Teslę w stacji Supercharger. Kilku innych właścicieli elektryków spotkał ten sam problem, musieli porzucić swój samochód i wezwać lawetę.
Elektryki, jak w zasadzie większość urządzeń elektrycznych nie działa lub działa bardzo słabo przy niskich temperaturach i w zasadzie widok niesprawnych aut elektrycznych nie powinien w tej sytuacji dziwić. Niektóre auta elektryczne są wyposażone w system podgrzewania baterii, który powinien ułatwić proces ładowania przy niskich temperaturach i być może właściciele tych aut z niego nie skorzystali.
Warto też dodać, że jeżeli bateria jest mocno rozładowana i zimna, wpuszczenie do niej ogromnej ilości energii mogłoby spowodować awarię lub pożar. Dlatego warto korzystać z systemu podgrzewania baterii, zanim dojedziemy na stację ładowania. W niektórych autach wystarczy fabryczną nawigację naprowadzić na stację ładowania i w tym czasie system sam powinien podgrzać baterię.
Pamiętajmy, że samochody spalinowe przy temperaturach poniżej -10 również mają problemy z rozruchem, czy poprawną pracą, choć ten próg może być znacznie niższy niż w przypadku elektryków. Auto z silnikiem spalinowym szybko się też rozgrzeje i raczej nie natrafiamy na problemy z tankowaniem, gdy temperatura spadnie zimą.
Możemy się spodziewać, że z biegiem czasu technologia aut elektrycznych poradzi sobie i z tym problemem. VW już pracuje nad nowym typem baterii, która ma być bardziej wydajna i szybciej się ładować. Niemcy mówią tutaj nawet o przełomie.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze: