Wreszcie zostanie załatana dziura w kluczowej drodze na południu Polski? Są chętni na rozbudowę S7
Ostatnie lata wiele zmieniły w drogowej mapie Polski i podróżowanie przez nasz kraj jest teraz znacznie szybsze i przyjemniejsze. Nadal jednak nie brakuje luk w infrastrukturze, a jedną z bardziej problematycznych jest Zakopianka. W kontekście tej drogi pojawiły się jednak pozytywne informacje.
Spis treści
- Zakopianka między Krakowem i Myślenicami
- Nowi wykonawcy ekspresowej Zakopianki
- Co będzie musiał zrobić wykonawca nowej Zakopianki w ciągu drogi S7?
Zakopianka między Krakowem i Myślenicami
Każdy kto jechał kiedyś na Podhale wie, jak nieprzyjemna i zakorkowana potrafi być Zakopianka. Ale to tylko jeden z jej wielu problemów. Obecnie jej fragment między Krakowem i Myślenicami jest odcinkiem dwujezdniowym klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Występują na nim nienormatywne łuki, kolizyjne skrzyżowania, przejścia dla pieszych czy pojedyncze zjazdy. Droga ta obsługuje zarówno ruch tranzytowy, jak i lokalny. Przeprowadzone prognozy ruchu przewidują dynamiczny wzrost natężenia ruchu w najbliższych latach, który już teraz bardzo duży, szczególnie w okresach urlopowych.
Nowi wykonawcy ekspresowej Zakopianki
Droga ekspresowa S7 na odcinku Kraków – Myślenice już miała wykonawcę, ale ten wycofał się i całe postępowanie musiano unieważnić. Teraz oferentów jest sześciu, a ich propozycje wyraźnie się różnią:
- IVIA – 23 308 500 zł
- Multiconsult Polska – 27 948 675 zł
- Konsorcjum firm: SWECO Polska (lider), Pracownia Inżynierska KLOTOIDA (partner) – 29 734 020 zł
- DATABOUT – 31 945 867,50 zł
- Konsorcjum firm: MPRB (lider), MOSTY KRAKÓW (partner), DTŚ (partner) – 32 472 000 zł
- Voessing Polska – 36 807 750 zł
Zaniedbałeś swój samochód? Będzie automatycznie wyrejestrowany i to na zawsze!
Jak wyjaśnia GDDKiA, głównym, ale nie jedynym kryterium mającym wpływ na wybór oferty, jest cena. Maksymalnie, wykonawca może uzyskać 60 pkt. Istotnym elementem oceny będzie również punktacja za posiadanie w swoich szeregach specjalistów m.in. z zakresu geologii, hydrogeologii, zoologii czy akustyki. Osoby te będą tworzyły tzw. zespoły środowiskowe, geologiczne oraz zespół ekspertów. Te kryteria stanowią pozostałe 40 pkt.
Co będzie musiał zrobić wykonawca nowej Zakopianki w ciągu drogi S7?
Jednym z wielu wyzwań, stojących przed wykonawcą nowej Zakopianki od Krakowa do Myślenic, jest brak zaakceptowanego jej przebiegu. Zadaniem wykonawcy będzie więc poszukiwanie optymalnego przebiegu drogi ekspresowej pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7.
Początek drogi przewidziano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, jednak projektant będzie mógł zaproponować go też w innym miejscu. Dopuszczalne jest poszukiwanie wariantów bardziej na zachód lub na wschód, o ile takie rozwiązanie będzie korzystne i racjonalne. Pozostawienie opcji rozpoczęcia trasy w innym miejscu niż odcinek A4 Kraków Południe – Kraków Bieżanów daje też możliwość rozważenia rozwiązań zlokalizowanych poza podstawowym obszarem. Wszystkie warianty muszą uwzględniać połączenie S7 z projektowaną Beskidzką Drogą Integracyjną (S52).
GDDKiA zakłada, że po 6 latach od podpisania umowy zakończy się uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W tym czasie będą organizowane spotkania informacyjne dla mieszkańców, którzy będą mogli przedstawić swoje pomysły, sugestie, wątpliwości i uwagi dotyczące nowej drogi.
Najnowsze
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
Kiedyś Ford Puma kojarzył się z kompaktowym autkiem sportowym, którego głównym rywalem był Opel Tigra. Obecna Puma znacząco różni się od swojego przodka - urosła, stała się crossoverem. Czy nadal jednak zachowała swój sportowy charakter? -
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
-
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
Zostaw komentarz: