Cupra Tavascan dostępna w dwóch wersjach. Obydwie są bardzo szybkie. Jak z zasięgiem?
Cupra Tavascan to bez wątpienia jeden z najlepiej wyglądających elektryków na rynku. Ostre i agresywne linie, matowy lakier i miedziane akcenty powodują, że Tavascan mocno wyróżnia się na ulicy. Ruszyła już produkcja elektrycznego SUVa i poznaliśmy jego wersje. Obydwie są bardzo szybkie i oferują niezły zasięg.
Cupra Tavascan została zaprezentowana w ubiegłym roku, a teraz auto trafiło już do produkcji. Niestety wciąż nie znamy jej ceny, ale to prawdopodobnie się wkrótce zmieni, bowiem producent podał już konkretne dane dotyczące wersji Tavascana. Auto pojawi się w dwóch odmianach.
Cupra Tavascan w dwóch wersjach – Endurance i VZ
Tavascan jest elektrycznym SUV-em zbudowanym na platformie MEB z koncernu Volkswagena, tej samej, na której bazują już oferowane modele z serii VW ID. oraz Skoda Enyaq. Podobnie jak w VW i Skodzie hiszpański SUV będzie dostępny z napędem na tył oraz na cztery koła w mocniejszej wersji VZ.
Auto ma podobne wymiary co VW ID.5, więc możemy mówić o całkiem przestronnym wnętrzu. Wysokie nadwozie ułatwia wsiadanie do środka, a spory prześwit z pewnością spodoba się tym, którzy nie zwracają zbytniej uwagi na miejskie krawężniki.
Cupra Tavascan ma być bardziej wyrazistą alternatywą dla szukających elektrycznego SUVa. Auto z pewnością wyróżniają ostre linie, mocno ścięty dach, a także agresywny przód, który skrywa sportowe aspiracje Tavascana.
Trzeba przyznać, że w obydwu wersjach (Endurance i VZ) Hiszpan jest szybki. Spójrzmy na dane techniczne obydwu wersji Tavascana.
Cupra Tavascan – dane techniczne
Dane | Cupra Tavascan Endurance | Cupra Tavascan VZ |
Akumulator | Litowo-jonowy 77 kWh | Litowo-jonowy 77 kWh |
Napęd | Na tylne koła | Na cztery koła 4Drive |
Moc | 210/286 kW/KM | 250/340 kW/KM |
Moment obr. | 545 Nm | 545 Nm |
Przyspieszenie 0 – 100 km/h | 6,8 s | 5,6 s |
Prędkość maks. | 180 km/h | 180 km/h |
Zasięg (wg. WLTP) | 547 km | 517 km |
Cupra Tavascan oferuje bagażnik o pojemności 540 litrów. Długość samochodu wynosi 4,644 m, szerokość – 1,861 m, a wysokość 1,597 m.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: