Nowy Opel Astra Sports Tourer Electric za niecałe 1000 zł? Jak to możliwe?
Do salonów wjeżdża nowy Opel Astra Sports Tourer Electric. Elektryczne kombi jest już dostępne w miesięcznej racie leasingowej od 999 zł netto.
Nowy Opel Astra Sports Tourer Electric wyróżnia się bardzo agresywną stylistyką, ale to nie jego jedyna zaleta. Widok kompaktowego kombi, które przestronnością może przebić niejednego crossovera, dodatkowo teraz dostępnego w elektrycznej wersji to potwierdzenie, że ten segment jeszcze nie powiedział ostatniego słowa. A cena nowej elektrycznej Astry może potwierdzać, że rynek „kombiaków” wciąż stoi mocno. To nas cieszy, ale spójrzmy co oferuje Opel Astra Sports Tourer Electric.
Opel Astra Sports Tourer Electric – nazwa może poplątać języki, to po prostu elektryczna Astra kombi
Opel chwali się, że Astra Sports Tourer Electric to jeden z pierwszych samochodów kombi z napędem elektrycznym na rynku. Auto jest dostępny w Polsce w miesięcznej racie leasingowej w wysokości 999 zł netto (oferta leasingowa skierowana jest do przedsiębiorców). Elektryczna Astra kompakt to wydatek 945 zł netto miesięcznie.
Samochód jest bogato wyposażony już w standardzie. Na pokładzie znajdziemy m.in:
- klimatyzację,
- oświetlenie w technologii LED
- w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel® z dwoma 10-calowymi wyświetlaczami
- System kamer 360 stopni
Dynamika elektrycznego Opla Astry jest w sam raz
Silnik elektryczny rozwija moc 115 kW/156 KM, a wynoszący aż 270 Nm maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od samego startu. Niska masa własna wynosząca zaledwie 1.760 kg pomaga w uzyskaniu lepszej dynamiki jazdy. Prędkość maksymalna nowego Opla Astra Sports Tourer Electric wynosi 170 km/h. W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport.
Energia jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh, który wyróżnia się kompaktowymi rozmiarami i niską wagą oraz ma zapewnić krótki czas ładowania. Astra Sports Tourer oferuje zasięg do 413 kilometrów (zgodnie z cyklem WLTP). System rekuperacji zapewnia odzyskiwanie energii podczas jazdy. Ładowanie akumulatora Astry Sports Tourer Electric do 80 procent pojemności na 100-kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Ponadto w pełni elektryczna Astra Sports Tourer jest standardowo wyposażona w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.
Pomimo, że Astra Sports Tourer Electric to elektryk, auto jest pojemne
Nawet przy rozłożonej tylnej kanapie Astra Sports Tourer Electric oferuje 516 litrów pojemności bagażnika. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta nawet do 1.553 litrów. Zapewnia to dużo miejsca, by zmieścić kilka walizek, a także nieporęczne przedmioty, takie jak skrzynie transportowe. Kolejną korzyścią z takiego ulokowania akumulatora jest obniżenie środka ciężkości samochodu, dzięki czemu Astra Sports Tourer Electric stabilnie trzyma się drogi.
Opcjonalny system Intelli-Drive 2.0 koordynuje pracę różnych systemów wspomagających i po raz pierwszy łączy je z półautomatycznym układem zmiany pasa ruchu i inteligentnym układem dostosowywania prędkości jazdy. Jeśli docelowy pas ruchu jest wolny, auto samo zmieni pas ruchu. Inteligentny układ dostosowania prędkości zapewnia – po potwierdzeniu przez kierowcę – że samochód odpowiednio zmniejszy lub zwiększy prędkość w zależności od aktualnych ograniczeń prędkości. Oprócz czujników, Intelli-Drive 2.0 wykorzystuje również informacje z sieci bezprzewodowej. Natomiast adaptacyjne reflektory pikselowe złożone aż z 168 elementów LED dodatkowo zwiększają bezpieczeństwo.
Aby ułatwić wybór poszczególnych opcji, Opel przygotował dla Astry Sports Tourer Electric praktyczne pakiety, które zostały stworzone z myślą o różnych preferencjach użytkowników. Oferta obejmuje pakiet Tech z reflektorami pikselowymi Intelli-Lux LED® Pixel Light, bezprzewodowym ładowaniem i relingami dachowymi, a także pakiety Comfort z podgrzewaną kierownicą i fotelami lub elektrycznie sterowanym otwieranym dachem, podgrzewaną przednią szybą ThermaTec®, systemem Intelli-Air i sterowaną czujnikiem pokrywą bagażnika.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze: