Nowy Mercedes-AMG CLE 53 Coupe – zapomnij o 4 cylindrach, tu jest moc!
Mercedes przyzwyczaił nas do montowania w swoich najmocniejszych modelach małych zelektryzowanych silników, ale nowy Mercedes-AMG CLE 53 Coupe łamie tę zasadę. Pod maską znajdziemy prawdziwy wulkan mocy.
Nowy Mercedes-AMG CLE 53 Coupe to mariaż dwóch sportowych modeli klasy C i E. Auto można rozpoznać po dużych 19-calowych (lub opcjonalnie nawet 20-calowych) felgach, zderzakach z szerokimi wlotami powietrza i poczwórną końcówką układu wydechowego, który brzmi bardzo rasowo. A to dzięki silnikowi, którego nie zapożyczono z miksera kuchennego.
Nowy Mercedes-AMG CLE 53 Coupe ma porządny 6-cylindrowy motor
Oczywiście wielu mogłoby powiedzieć, że to nie V8, ale te czasy już minęły. Nowa rzędowa konstrukcja Mercedesa jest lekka, mocna i bardzo wydajna. 3-litrowy silnik R6 ma 449 KM mocy i oczywiście jest pozbawiony elektryfikacji, bo to jest wspomagany przez układ miękkiej hybrydy. Taki pakiet pozwala na sprint do 100 km/h w 4,2 s, a prędkość maksymalna na życzenie może być podniesiona nawet do 270 km/h.
Moc na cztery koła przenosi skrzynia 9G-Tronic. Co ciekawe, tylna oś jest skrętna, która pomaga nie tylko pokonywać ciasne zakręty, ale także przydaje przy szybszej zmianie pasa oraz podczas miejskich manewrów. Dodatkowo, po wybraniu pakietu AMG Dynamic Plus kierowca otrzymuje tryb Drift, w którym moc trafia wyłącznie na tylną oś. To rozwiązanie znane chociażby z BMW M5.
Trzeba pamiętać, że „53” nie oznacza najmocniejszego wariantu, bo ten zarezerwowany jest dla cyfry „63”. Kiedyś oznaczał on 6.3-litrowe V8, ale w nowym C63 znajdziemy zaledwie połowę tego silnika, bo tam pracuje 2-litrowe R4.
Nowy Mercedes-AMG CLE 53 Coupe jest pełen technologii
Nowy sportowy model Mercedesa nie jest rasowym sportowcem, a eleganckim gentelmanem, który jednak pod dobrze skrojoną marynarką ma potężne barki, które w napiętych sytuacjach może naprężyć.
Nowe coupe od Mercedesa jest także wyposażone w najnowsze technologie tej marki, jak chociażby świetne matrycowe reflektory MULTIBEAM LED, czy system infotainment, z którym można porozmawiać, czyli popularny „Hej, Mercedes”. Teraz wykorzystuje on Chat GPT.
Cena nowego Mercedesa-AMG CLE 53 Coupe jest na razie nieznana. Najbliższa osiągami wersja CLE 450 4MATIC kosztuje w Polsce 368 500 zł. Możemy spodziewać się, że kwota stojącego wyżej 53 AMG znacznie przekroczy 400 tys. zł, a dobrze wyposażony egzemplarz będzie kosztował pół miliona.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze: