McLaren odsłania tajemnice niezwykłych osiągów McLarena Speedtail
Po ogłoszeniu informacji, że Speedtail – najszybszy McLaren w historii – z sukcesem zakończył w USA testy osiągając ponad 30 razy maksymalną prędkość 403 km/h, inżynierom McLarena zadawano najczęściej następujące pytanie - jak to się dzieje, że Speedtail jeździ aż tak szybko?
Napęd M840TQ składa się z 4.0-litrowego silnika spalinowego oraz napędu elektrycznego, które wspólnie wytwarzają moc 1070 KM i maksymalny moment obrotowy 1150 Nm. Silnik V8 jest wyposażony w technologię, która wyewoluowała z pierwszego hybrydowego modelu McLarena, legendarnego McLarena P1™. Nowy system wlotu powietrza, ulepszone chłodzenie głowic cylindrów oraz przekonstruowana konstrukcja tłoków dają benzynowej części napędu Speedtaila 757 KM oraz 808 Nm.
Silnik elektryczny, który wykorzystuje technologię rodem z Formuły E, wytwarza moc ponad 230 kW. Speedtail jest wyposażony w instalację zdolną do chłodzenia i wykorzystania odzyskanej energii – spośród wszystkich samochodów z silnikiem elektrycznym produkowanych seryjnie. Moc dostarczana przez silnik wynosi 8,3 kW/kg, czyli dwa razy więcej, niż wynosi średnia dla samochodów sportowych.
Cylindryczna cela o pojemności 1647 kWh jest tak mała, że zapewnia najlepszy stosunek mocy do wagi na rynku. Myśl techniczna McLarena poszła tak do przodu, że, w porównaniu z akumulatorem modelu P1™, stosunek ten jest czterokrotnie wyższy i wynosi 5,2 kW/kg, czyli 270 kW.
McLaren wykorzystał bezprzewodową technologię do zarządzania ładowaniem baterii w czasie, gdy Speedtail nie jest używany. Dzięki temu napęd elektryczny jest gotowy wspierać silnik benzynowy od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce. System zarządzający ładowaniem posiada wbudowany system pozycjonujący, który pomaga ustawić auto dokładnie nad matą ładującą (Speedtail ładowany jest bezprzewodowo). Poziom naładowana wyświetlany jest na desce rozdzielczej oraz w specjalnej aplikacji.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: