Ranking najpopularniejszych silników w Polsce
Dyskusja o przewadze jednego silnika nad drugim przypomina często rozmowę o wyższości Bożego Narodzenia nad Wielkanocą i odwrotnie. Abstrahując jednak od osobistych preferencji i skupiając się wyłącznie na statystykach sprzedażowych, można wysnuć pewne wnioski.
Jak podaje instytut badań rynku motoryzacyjnego Samar.pl, przy ogólnej liczbie 226 714 sprzedanych nowych samochodów aż 64% to pojazdy wyposażone w silniki benzynowe (w stosunku do 2011 roku to wzrost o trzy punkty procentowe). Pierwsze miejsce pod względem popularności przypada koncernowi Volkswagena – mówimy o silniku MPI o pojemności 1,6 litra i mocy 102 KM, który jest montowany w Skodzie Octavii, w Audi A3 oraz w VW Caddy z instalacją gazową. W sumie zarejestrowano 6028 sztuk samochodów wyposażonych w ten typ silnika.
fot. Samar.pl
|
Na drugim miejscu plasuje się silnik 1.4 TSI o mocy 122 KM – zarejestrowano 5 707 samochodów z takim silnikiem. Są to Audi A1 i A3, Skody Octavia i Yeti, Volkswagen Golf, Golf Plus, Jetta, Passat i Tiguana. Niewiele niższy wynik osiągnął silnik Fiata o pojemności 1.2 l i mocy 69 KM, wybierany najczęściej przy zakupie Fiata Pandy. W pierwszej dziesiątce można też znaleźć silinik Toyoty (1.3 litra i 99 KM oraz 1.0 litra i 69 KM), Nissana (1.6 l i 117 KM), a także Renault-Dacii (1.6 litra i 105 KM).
Maleje liczba aut wyposażonych w silniki diesla – na zakup takowych decydują się głównie firmy. W tej grupie rządzą Peugeot/Citroen i Ford, które mają wysoki odsetek sprzedaży flotowej.
Jeżeli zaś chodzi o silniki zasilane olejem napędowym, ponownie palmę pierwszeństwa dzierży Volkswagen. Na pierwszym miejscu (z liczbą 5 468 sztuk) jest jednostka o pojemności 2.0 litrów i mocy 140 KM. Można ją znaleźć w ofercie Seata (Alhambra, Leon, Toledo), Audi (A3 i Q7), Skody (Octavia, Superb i Yeti) oraz Volkswagena jako takiego. (Caddy, Passat, CC, Golf, Jetta, Sharan, Tiguan i Touran). Tuż za nią plasuje się jednostka o pojemności 1.6 litra i mocy 105 KM (4 811 klientów). Wysokie miejsca zajmują również silniki Forda, jak również montowana w samochodach klasy średniej Peugeota (jak 3008, 308 czy 5008) oraz Citroena (C4, DS3, DS4) jednostka o pojemności 1.6 litra i mocy 112 KM, należąca do koncernu PSA
Źródło: Samar.pl
Cały artykuł przeczytać można tutaj:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: