Używany Mercedes C W204 (2007-2014) – solidna taksówka
Obecnie używany Mercedes C W204 to wydatek kilkudziesięciu złotych. Po felernym W203, kolejna generacja stała się bardziej niezawodna i przywróciła opinie niezawodnych Mercedesów. Oto, wszystko co trzeba wiedzieć o używanym Mercedesie C W204.
Mercedes Klasy C typoszeregu W203 był fatalną wizytówką firmy. Po erze niezawodnych modeli, druga generacja Klasy C była antyreklamą Mercedesa. Auto miało niedomagania wykończeniowe, było nieprzyjemne w prowadzeniu, a na dodatek uwielbiała go rdza.
Sytuację diametralnie poprawił kolejny model – Mercedes C W204. Dziś używany egzemplarz można kupić za przyzwoite pieniądze, rynek oferuje też bogatą ofertę silnikową. Co trzeba wiedzieć o używanym Mercedesie C W204?
Używany Mercedes C W204 – w tej generacji zawitała technologia
Generacja W204 urosła o kilkadziesiąt milimetrów w każdą stronę, zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań i systemów bezpieczeństwa, których nie było do tej pory w Klasie C. Jednym z nich jest system Pre-Safe, który przygotowuje auto i pasażerów do nieuchronnego wypadku.
Dodatkowo, auto miało na wyposażeniu adaptacyjne reflektory, a także układ Agility Control, który dostosowuje tłumienie amortyzatorów do stanu nawierzchni. Rozbudowanej elektroniki nie trzeba się bać, bowiem jakość wykonania Mercedesa C W204 jest bardzo dobra. Oczywiście jeśli mówimy o aucie bezwypadkowym.
Używany Mercedes C W204 – silniki
Benzynowe
Silniki benzynowe miały 4, 6 lub 8 cylindrów. Te ostatnie oczywiście występowały w mocarnych wersjach AMG, których nie będziemy tu omawiać. Jednostki 4-cylindrowe były doładowane najpierw kompresorem (do 2010 r.; motor M 271 KE), potem za pomocą turbo (od 2010 r.; M 271 KE) – te silniki przy okazji otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa. W 2012 r. pojawił się jeszcze inny wariant: nastawiony bardziej ekologiczne silnik 1.6 z serii M 274 DE.
W przypadku każdego silnika benzynowego trzeba pamiętać o konieczność wymiany łańcucha rozrządu (komplet ok. 2500 zł), lepszą opinią cieszą się starsze warianty z kompresorem, które dodatkowo dobrze znoszą instalację LPG.
Jeśli chodzi o silniki 6-cylindrowe, mamy tu do czynienia z rodziną oznaczoną jako M 272, o pojemności 2.5, 3.0 i 3.5. Wyjątek stanowi oferowana po liftingu wersja C 350 (306 KM) z kodem M 276. Ta wersja oraz C 350 CGI (3.5/292 KM) jako jedyne mają bezpośredni wtrysk paliwa, a wszystkie bez wyjątku – nie mają turbodoładowania.
Niestety „V-szóstki” dręczą kłopoty ze stukającym łańcuchem rozrządu, który jest bardzo kosztowny w naprawie. Dodatkowo, motory V6 zauważalnie więcej palą i jest ich zdecydowanie mniej na rynku wtórnym. W odróżnieniu od 4-cylindrowych jednostek, duże silniki często zestawiano z dość trwałym napędem 4MATIC. Skrzynie automatyczne trafiały już do wszystkich odmian (5G-Tronic i 7G-Tronic).
Diesle
Przy zakupie używanego Mercedesa C W204 z silnikiem diesla należy zwrócić uwagę na te o pojemności 2.1 litra. Pochodzą z dwóch różnych serii – starsza OM 646 o pojemności 2148 cm³ – była montowana do końca 2009 r., nowsza (OM 651, 2143 cm³) w latach 2009-2015. Tylko dla tych nowszych przewidziano dwie turbiny (C 220 CDI i C 250 CDI.
Użytkownicy chwalą sobie raczej starsze turbodiesle OM 646, które na niemieckich taksówkach pokonują przebiegi ponad 500 tys. km. Obydwie jednostki diesla różnią się także umiejscowieniem rozrządu: w OM 646 jest on „z przodu”, w OM 651 – od strony skrzyni biegów, co znacznie podnosi koszty wymiany łańcucha.
Bardziej prestiżową ofertą wydają się być 3-litrowe turbodiesle V6 (OM 642). Charakteryzuje je bardzo wysoka kultura pracy, silniki są naprawdę mocne, lecz potrafią skutecznie uprzykrzyć życie zapychającym się DPF-em lub nawet zatarciem na panewkach. Trzeba też pamiętać, że większość części (nawet wymiana oleju) będzie droższa, niż w jednostce 4-cylindrowej.
Używany Mercedes C W204 – co się może zepsuć?
Tak po prawdzie – niewiele. Karoseria jest całkowicie odporna na korozję, a wnętrze po latach pokazuje, że Mercedes przyłożył się do jakości wykonania. Elektryka nie płata figli, dodatkowo Mercedes C W204 kusi bogatą paletą silników.
Czasami mogą szwankować czujniki odpowiedzialne za pracę asystentów jazdy, a potencjalne koszty naprawy, szczególnie po kolizjach mogą przyprawić o ból głowy.
Pewnym mankamentem jest skomplikowane zawieszenie, które jest drogie w naprawie, ale co do trwałości nie można mieć zastrzeżeń. Zdarza się, że w samochodach z przebiegami powyżej 200 tys. km rzadko trzeba cokolwiek robić.
Używany Mercedes C W204 – ceny
Najtańszy używany Mercedes C W204 to koszt nawet kilkunastu tysięcy złotych, ale nie warto zawracać sobie nimi głowy. Bardziej sensowne propozycje zaczynają się od 30 tys. zł. Za 10 tys. zł więcej możemy nabyć już samochód poliftowy, a na szczycie cennika stoi tradycyjnie wersja AMG z silnikiem V8. Ich ceny mogą przekraczać 100 tys. zł.
Najwięcej na rynku jest diesli, choć benzyniaków nie brakuje. Mniej więcej pół na pół rynek dzieli się na przekładnie automatyczne i manualne. Mniej popularne od sedanów są nadwozia kombi.
Czy warto kupić Mercedesa Klasy C W204?
Mercedes przy klasie C W204 się mocno przyłożył. Stworzył solidne, ładne i komfortowe auto, które jednocześnie nie jest bardzo skomplikowane w naprawie. Nie jest to oczywiście W124, które można naprawić za pomocą młotka i taśmy, ale dla mechanika nie jest trudniejsze do ogarnięcia niż Golf czy Passat.
Ceny części wyglądają różnie, zazwyczaj nie są dużo droższe niż w przypadku aut z niższej półki, choć wymiana łańcucha rozrządu może kosztować kilka tysięcy złotych.
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
To auto kończy właśnie 10 lat – było pierwszą hybrydą coupe tej japońskiej marki
Zostaw komentarz: