
Audi rezygnuje z zaangażowania w DTM
Audi koryguje swój program zaangażowania w sporty motorowe. Po zakończeniu sezonu 2020, cztery pierścienie nie przedłużą swego zaangażowania w serię wyścigów DTM.
Zarząd Audi AG podjął tą decyzję również w świetle wyzwań gospodarczych związanych z pandemią koronawirusa i zakomunikował ją ITR e.V. – organizacji zarządzającej wyścigami DTM. W związku z tym, centralnym punktem przyszłych działań Audi w dziedzinie sportów motorowych stanie się przynoszące jak do tej pory sukcesy zaangażowanie w serię wyścigów samochodów elektrycznych Formuła E oraz w tzw. „customer racing”. Audi obecne jest w Formule E od samego początku, od roku 2014. Mający na swym koncie aż 41 trofeów team Audi Sport ABT Schaeffler, przez wszystkie te lata odnosi w serii sukcesy. Natomiast poza torem, Audi planuje osiągnięcie przez samochody elektryczne i hybrydowe typu plug-in ok. 40 procentowego udziału w sprzedaży do roku 2025.
Czytaj więcej: Kierowcy DTM biorą udział w charytatywnym wyścigu wirtualnym
Audi bardzo dobrze wspomina niezwykle udaną przeszłość w DTM. Cztery pierścienie zdobyły w tej serii 23 tytuły mistrzowskie, w tym 11 dla kierowców, zwyciężały aż 114 razy, 345 razy kierowcy Audi stawali na podium, 106 razy zdobywali pole position i 112 razy mieli najlepsze czasy okrążeń. Audi kształtowało DTM w latach 1990 – 1992 i później, po roku 2000. Trzy tytuły mistrzowskie, wiele miejsc na podium i wiele rekordów sprawiło, że sezon DTM 2019 był najbardziej udanym w historii marki z Ingolstadt. W sezonie 2020 Audi ma zamiar kontynuować to pasmo sukcesów i pożegnać się z fanami w wielkim stylu – ponownie zdobywając wszystkie trzy tytuły mistrzowskie.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: