Ewa Kania

Co dalej z budową nowej Zakopianki? Są już chętni, teraz czas na STEŚ

Zakopianka to jedna z newralgicznych polskich dróg, najbardziej znana z ogromnych korków, jakie tworzą się tam podczas wakacji, ferii oraz długich weekendów. Nadal tylko jej fragmenty są ekspresowe, ale trwają przygotowania do budowy kolejnych.

Spis treści

Są chętni na budowę kolejnych fragmentów nowej Zakopianki

GDDKiA w maju ogłosiła przetarg na nowy odcinek Zakopianki, a z uwagi na duże zainteresowanie, termin składania ofert przesunięto z 28 czerwca na 31 lipca. Potencjalni oferenci mieli pytania dotyczące między innymi analizy i prognozy ruchu, zakresu opracowań projektowych w poszczególnych fazach, połączenia S7 z Beskidzką Drogą Integracyjną S52 oraz podziału płatności za zrealizowane prace.

Ostatecznie chęć podjęcia się budowy zgłosiło pięć firm. Tylko jedna z nich mieści się w budżecie jakim dysponuje GDDKiA – a etap prac przygotowawczych przygotowano kwotę 22 386 000 zł.

Jaki będzie przebieg nowej Zakopianki?

To pierwsze pytanie, na jakie muszą odpowiedzieć oferenci, opracowując STEŚ, czyli studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Jest to dokument projektowy, w którym analizowane są możliwości poprowadzenia drogi na konkretnym terenie, z uwzględnieniem kwestii technicznych, kosztów i oddziaływania nowej trasy na środowisko. Zaproponowane w STEŚ warianty będą prezentowały już precyzyjne przebiegi i lokalizację inwestycji. Wykonawca STEŚ przedstawi możliwości przebiegu drogi w pasie o szerokości od 80 do 150 metrów, w którym zlokalizowane będą nie tylko sama droga ekspresowa, ale cała infrastruktura związana z jej funkcjonowaniem.  

Rodzina jechała na wakacje. Policjanci nie mogli uwierzyć w to, co znaleźli w bagażniku

Zadaniem wykonawcy będzie poszukiwanie optymalnego przebiegu drogi ekspresowej pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7. Początek drogi przewidziano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, jednak projektant będzie mógł zaproponować go też w innym miejscu. Dopuszczamy poszukiwanie wariantów bardziej na zachód lub na wschód, o ile takie rozwiązanie będzie korzystne i racjonalne. Pozostawienie opcji rozpoczęcia trasy w innym miejscu niż odcinek A4 Kraków Południe – Kraków Bieżanów daje też możliwość rozważenia rozwiązań zlokalizowanych poza podstawowym obszarem. 

Kiedy będzie znany przebieg nowej Zakopianki?

Przygotowanie STEŚ jest wieloletnim procesem i GDDKiA przewiduje, że po 6 latach od podpisania umowy zakończy się uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W tym czasie będą organizowane spotkania informacyjne dla mieszkańców, którzy będą mogli przedstawić swoje pomysły, sugestie, wątpliwości i uwagi dotyczące nowej drogi. Liczymy na konstruktywne rozmowy z zainteresowanymi.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, żaden z wariantów nowego odcinka S7 przedstawionych w Studium korytarzowym nie był wskazany w przetargu na przygotowanie projektu przebiegu drogi jako rekomendowany.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze