Mercedes-Maybach EQS SUV – światowa premiera topowego, elektrycznego SUV-a. Dane techniczne, galeria
Mercedes-Maybach EQS SUV 680 to pierwszy, w pełni elektryczny superluksusowy SUV sygnowany marką Karla Maybacha.
Spis treści
- Mercedes-Maybach EQS SUV – ekskluzywny wygląd
- Mercedes-Maybach EQS SUV – luksusowe wnętrze
- Mercedes-Maybach EQS SUV – napęd, akumulator, ładowanie
- Mercedes-Maybach EQS SUV – dane techniczne
- Mercedes-Maybach EQS SUV – galeria
Mercedes-Maybach EQS SUV to pierwszy w pełni elektryczny SUV z charakterystycznym logo zwiastującym luksus i wierność maksymie Karla Maybacha: „To, co dobre, musi być również piękne”. Na targach w Szanghaju oficjalnie debiutuje Mercedes-Maybach EQS SUV 680.
Mercedes-Maybach EQS SUV – ekskluzywny wygląd
Wyjątkowy wygląd zewnętrzny z pionową gwiazdą Mercedesa na masce i efektownym czarnym panelem przednim oraz specyficzna osłona chłodnicy Maybacha wita erę elektromobilności. Typowy dla marki jest również opcjonalny dwukolorowy lakier. Duży czarny panel jest po raz pierwszy gładko zamknięty. Zaawansowany technologicznie element czujników radarowych jest w pełni zintegrowany i niewidoczny. Chromowane, filigranowe listwy znajdziemy również na wlocie powietrza w zderzaku.
Klasyczny napis Maybach jest dyskretnie wkomponowany w chromowaną listwę ozdobną, która tworzy całość z ciągłym pasem świetlnym standardowych reflektorów Digital Light. Wzór Maybacha z kilkoma małymi emblematami marki można znaleźć również w elementach wykończeniowych bocznego zderzaka. Digital Light wita i żegna kierowcę specjalnym pokazem świetlnym. Na powitanie we wszystkich czterech drzwiach świeci animowana projekcja wzoru Maybacha. Auto możecie zobaczyć na zdjęciach, oddają więcej niż cokolwiek, co moglibyśmy tu napisać.
Mercedes-Maybach EQS SUV – luksusowe wnętrze
Atrakcją dla pasażerów z przodu jest standardowy MBUX Hyperscreen z „warstwą zerową” i charakterystycznymi dla Mercedesa-Maybacha animacjami startowymi na wszystkich trzech wyświetlaczach. Ogólny wygląd został specjalnie zaprojektowany dla SUV-a Mercedes-Maybach EQS w eleganckim ciemnoniebieskim kolorze. Do licznych ekskluzywnych funkcji należy animowany wyświetlacz zestawu wskaźników w trybie „Maybach”.
Wskazówki w dwóch tubusach są zaprojektowane jak to określa producent w swoich materiałach, jako „jedwabny szal, który porusza się elegancko na wietrze w zależności od prędkości i stylu jazdy”. W tym samym czasie cyfry zmieniają swój rozmiar i są dynamicznie rozjaśniane lub zanikają. Otoczki okrągłych instrumentów są w typowym dla marki kolorze różowego złota. Alternatywną formą ekspozycji rur jest sportowy styl „Pure EV”. Trójwymiarowy pasek wydajności przedstawia odpowiedni stan jazdy (jazda, przyspieszanie, ładowanie).
Natomiast pasażerowie z tyłu mogą korzystać z tej samej szerokiej gamy funkcji informacyjno-rozrywkowych i komfortowych dzięki dwóm 11,6-calowym wyświetlaczom na oparciach przednich siedzeń. Dzięki standardowemu systemowi MBUX High-End Rear Seat Entertainment zawartość można szybko i łatwo udostępniać na różnych wyświetlaczach. Możliwe jest również wybieranie i modyfikowanie celów nawigacji z tylnych siedzeń. Standardowe wyposażenie obejmuje również tylny tablet MBUX, którego można używać również poza pojazdem, oraz MBUX Interior Assist. Za pomocą kamer może rozpoznawać żądania operacyjne pasażerów na podstawie ruchów ciała i rąk i wykonywać odpowiednie funkcje – na przykład włączać lampki do czytania.
Mercedes-Maybach EQS SUV – napęd, akumulator, ładowanie
Oczywiście elektryczny. Mercedes-Maybach EQS SUV 680 ma moc 484 kW (658 KM) i zasięg do 600 kilometrów (dane wstępne). Standardowo posiada napęd na wszystkie koła 4MATIC. W istocie mamy tu do czynienia z dwusilnikowym samochodem elektrycznym, w którym każdą oś napędza stale wzbudzony elektryczny silnik synchroniczny (PSM). Moment obrotowy generowany przez ten dwusilnikowy zespół napędowy to 950 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje temu mierzącemu 5,125 metra kolosowi 4,4 sekundy. Prędkość maksymalna to 210 km/h.
Luksusowy SUV korzysta z instalacji elektrycznej pracującej z napięciem 396 V. Standardowo samochód jest wyposażony w pokładową ładowarkę AC o mocy 22 kW. Z publicznych ładowarek prądu stałego, auto jest w stanie przyjąć do 200 kW mocy, co w idealnych warunkach skraca czas ładowania do 31 minut (do 80%). W przypadku ładowania „domowego” z maksymalną mocą 22 kW, akumulator będzie w pełni naładowany w nieco ponad 6 godzin. Producent nie ujawnił dokładnej pojemności akumulatora, ale deklaruje, że średnie zużycie na poziomie 24,4 – 22,5 kWh/100 km ma wystarczyć na przejechanie 600 km, co sugeruje, że całkowita pojemność akumulatora sięga 120 kWh.
Mercedes-Maybach EQS SUV – dane techniczne
Mercedes-Maybach EQS SUV – galeria
Obraz wart 1000 słów. I w przypadku takich samochodów jak superluksusowy SUV Mercedes-Maybach to twierdzenie się zdecydowanie sprawdza, zapraszamy do galerii:
Najnowsze
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
“Duży Range”, "flagowy Range” lub - kierując się oznaczeniami producenta - Range Rover L460. Nazw sporo, ale wszystkie dotyczą jednego modelu - najbardziej luksusowego, największego i najdroższego, jaki możecie znaleźć w katalogu Land Rovera. Sprawdziłyśmy, co możemy kupić, jeżeli “zwykły” luksus to dla nas jeszcze za mało. -
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
Zostaw komentarz: