Mercedes obchodzi piękną rocznicę – 120 lat nazwy marki

120 lat temu imię 11-letniej dziewczynki stało się uosobieniem samochodów i nazwą pierwszej marki pojazdów luksusowych na świecie. 2 kwietnia 1900 roku firma Daimler-Motoren-Gesellschaft postanowiła nazywać swoje samochody „Mercédès”, po córce Emila Jellinka.

Ten austriacki biznesmen, mieszkaniec Nicei, handlował automobilami Daimlera i zapisywał je do udziału w wyścigach. Pierwszy pojazd o melodyjnym hiszpańskim imieniu – Mercedes 35 PS – wywołał sensację podczas wyścigu w Nicei już w marcu 1901 r. – nie tylko z powodu bardzo zaawansowanej techniki, która pozwoliła wygrać mu kilka wyścigów, ale także z uwagi na bardzo elegancki wygląd. Mercedes 35 PS uchodzi za prototyp nowoczesnego samochodu, a dzięki swojej postępowej konstrukcji stał się wzorcem dla całej branży motoryzacyjnej. Paul Meyan, ówczesny sekretarz generalny francuskiego automobilklubu (Automobile Club of France), po wyścigowym tygodniu powiedział: „Weszliśmy w erę Mercedesa”.

Od tamtej pory chłodnice osobowych samochodów Daimlera zdobił zakrzywiony napis „Mercédès”. Nazwa została zarejestrowana jako znak towarowy 23 czerwca 1902 r., a od 26 września 1902 r. była chroniona prawem. Niebawem nazwa marki (zmieniona na „Mercedes-Benz” po połączeniu spółek Daimler i Benz w czerwcu 1926 r.) stała się zarówno wyrazem, jak i symbolem przywiązania do luksusu oraz innowacji.

Poznajcie najstarszy, dopuszczony do ruchu automobil (tak, to Mercedes)

Mercedes podkreśla przy okazji, że jest jedyną marką samochodową, która nosi kobiece imię. Nie jest to do końca prawdą, ale nie da się zaprzeczyć, że jest zdecydowanie najbardziej rozpoznawalną wśród nich, a także jedyną taką marką, której pochodzenie nazwy jest powszechnie znane. Mercedes często, szczególnie w ostatnich latach, mówi o kobietach, czego wyrazem jest chociażby inicjatywa She’s Mercedes, zapoczątkowana w 2015 roku.

Od 2016 r. Mercedes-Benz niezmiennie jest najcenniejszą marką samochodów luksusowych na świecie; jest też jedyną europejską marką w pierwszej dziesiątce rankingu „Best Global Brands 2019” autorstwa Interbrand, znanej amerykańskiej firmy konsultingowej wyspecjalizowanej
w wycenie marek.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze