Nowy Ford Explorer to kompaktowy SUV na prąd
Nowy, elektryczny Ford Explorer to zupełnie nowy model z dobrze znaną nazwą. Co go wyróżnia?
Spis treści
- Nowy Ford Explorer – połączenie amerykańskiego stylu i niemieckiej techniki
- Nowy Ford Explorer – platforma znana z VW ID.4
- Nowy Ford Explorer – olbrzymi ekran, szeroka asysta
- Nowy Ford Explorer – przestronność i funkcjonalność
- Nowy Ford Explorer – ile będzie kosztował?
- Nowy Ford Explorer – galeria
Ford zaprezentował dziś zupełnie nowy model o znanej już wcześniej nazwie. Nowy Ford Explorer to nowe, elektromobilne otwarcie amerykańskiej marki w Europie. Auto nie ma nic wspólnego – poza nazwą – z poprzednikiem. Choć Explorer to model rdzennie amerykański, to najnowsza jego odsłona jest samochodem zaprojektowanym i produkowanym w Europie, a dokładniej: w Niemczech.
Nowy Ford Explorer – połączenie amerykańskiego stylu i niemieckiej techniki
Nowy, w pełni elektryczny Ford Explorer to wynik współpracy Amerykanów z Grupą Volkswagena, nie pierwszy zresztą, wystarczy przypomnieć sobie amerykańskie geny najnowszej generacji Volkswagena Amaroka, który technikę współdzieli z Fordem Rangerem.
Nowy Ford Explorer to średniej wielkości crossover, auto pięciomiejscowe. Zupełnie odmienne od tego, które dotychczas dzierżyło tę nazwę. Czy zamiana potężnego SUV-a z nawet siedmioma miejscami na kompaktowy gabaryt o zupełnie zmienionym wyglądzie, kształcie i technice napędu, spodoba się klientom?
Nowy Ford Explorer – platforma znana z VW ID.4
Najnowszy Ford Explorer to auto w pełni elektryczne, nic dziwnego bo użyta w tej konstrukcji volkswagenowska platforma MEB nie przewiduje innego rodzaju napędu. Rozstaw osi tego kompaktowego SUV-a to aż 276 cm, tylko o 10 cm mniej od znacznie potężniejszego, spalinowego lub hybrydowego, ponad 5 metrowego Explorera dostępnej od 2016 roku aktualnej generacji.
Użycie wspomnianej platformy MEB w nowym Explorerze wyjaśnia też jak wyglądać będzie napęd. Do wyboru będzie wariant z jednym silnikiem elektrycznym napędzającym oś tylną lub napęd na obie osie z dwoma silnikami elektrycznymi. Dokładnie tak jak dziś mamy w przypadku VW ID.4. Dokładne warianty mocy przewidziane dla nowego Explorera nie zostały jeszcze ujawnione przez amerykańską markę. Nie podano również dokładnie pojemności akumulatorów jakie trafią do tego modelu, ale opierając się na tym, co wiemy o autach zbudowanych na MEB oraz na informacji, że nowy Explorer będzie wyposażony w pompę ciepła, 500 km powinno być do uzyskania – oczywiście przy odpowiednio oszczędnej jeździe.
Nowy Ford Explorer – olbrzymi ekran, szeroka asysta
W kokpicie nowego Explorera trudno nie zauważyć bardzo dużego, 15-calowego, ruchomego wyświetlacza dotykowego SYNC Move 2. Do tego najnowszy system informacyjno-rozrywkowy, zarządzający systemem audio, przystosowanym do warunków przestrzennych wnętrza modelu. Explorer zapewnia też bezprzewodową integrację z aplikacjami smartfonów, a kierowcy są wspierani przez zaawansowane systemy asystujące.
Na przykład po raz pierwszy w europejskim modelu Forda mamy asystenta zmiany pasa ruchu, który przejmuje płynną i bezpieczną zmianę pasa ruchu po uruchomieniu kierunkowskazu oraz asystenta bezpiecznego opuszczania wnętrza 3, który przed otwarciem drzwi ostrzega o zbliżającym się jednośladzie lub innym pojeździe. Specyfikacja standardowa obejmuje podgrzewane przednie fotele i kierownicę, fotel kierowcy z funkcją masażu oraz dwustrefową klimatyzację.
Nowy Ford Explorer – przestronność i funkcjonalność
Kompaktowy gabaryt dzięki konstrukcji przeznaczonej od podstaw z myślą o napędzie elektrycznym, pozwala uzyskać w kabinie ponadprzeciętną ilość miejsca. W schowku pomiędzy fotelami kierowcy i pasażera mieści się podobno nawet 15-calowy laptop, a cały schowek ma 17 litrów pojemności i zastosowana w nim przegródka może pełnić rolę skrobaczki do szyb. Pomysłowe. Bagażnik ma pojemność od 470 litrów przy normalnie ustawionych siedzeniach do 1400 litrów po złożeniu oparć tylnej kanapy.
Nowy Ford Explorer – ile będzie kosztował?
Podczas premierowej prezentacji przedstawiciele marki zdradzili, że przewidywane ceny nowego modelu mają zaczynać się od kwot poniżej 45 000 euro, co w przeliczeniu stanowi równowartość ok. 200-210 tys. zł. Nowego, w pełni elektrycznego Explorera, oferowanego w dwóch wersjach wyposażenia – Explorer i Explorer Premium – będzie można zamawiać pod koniec tego roku.
Nowy Ford Explorer – galeria
Poniżej obszerna galeria nowego modelu:
Dodatkowo jeszcze wideo przygotowane przez producenta, prezentujące najnowszy model w gamie Forda:
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: