Nowy Mercedes GLC Coupé 2023 – potrafi daleko na prądzie
Nowy Mercedes GLC Coupé zaprezentowany. Pochylony dach, zelektryfikowane jednostki, imponujący akumulator.
Spis treści
- Nowy Mercedes GLC Coupé – wyłącznie zelektryfikowane jednostki napędowe
- Nowy Mercedes GLC Coupé – duży zasięg na prądzie
- Nowy Mercedes GLC Coupé – tylna oś skrętna i więcej techniki na pokładzie
- Nowy Mercedes GLC Coupé – galeria
Mercedes pochwalił się dziś nowym modelem Mercedes GLC Coupé. W publikacji prasowej informującej o tym nie brakuje pięknych określeń o „zjawiskowo formowanych płaszczyznach” czy „precyzyjnie poprowadzonych liniach”. Tutaj spójrzmy na to, co się zmieniło, wygląd oceńcie sami patrząc na zdjęcia.
Nowy Mercedes GLC Coupé – wyłącznie zelektryfikowane jednostki napędowe
Bez względu na to, jaką wersję silnikową nowego GLC Coupé wybierzesz, trafisz zawsze na jednostkę zelektryfikowaną. Zależnie od wersji Mercedes przygotował zarówno miękkohybrydowe układy napędowe, w których grająca pierwsze skrzypce jednostka spalinowa jest wspomagana przez układ elektryczny pracujący na 48-woltowej instalacji, jak i napędy typy hybryda plug-in. Zakres mocy miękkich hybryd to od 204 do 258 KM w przypadku wersji z silnikami benzynowymi (GLC 200 4Matic i GLC 300 4Matic). Dla diesli moc wynosi albo 197 KM (GLC 220d 4Matic), albo 269 KM (GLC 300d 4Matic). W przypadku hybryd plug-in moce systemowe wynoszą:
- Mercedes GLC 300 e 4Matic – 313 KM,
- Mercedes GLC 300 de 4Matic – 335 KM,
- Mercedes GLC 400 e 4Matic – 381 KM.
Nowy Mercedes GLC Coupé – duży zasięg na prądzie
W tych drugich klienci nie powinni narzekać na zasięg jaki można uzyskać w trybie wyłącznie elektrycznym, bo niemiecka marka w nowym GLC Coupé zastosowała akumulator o imponującej – jak na hybrydę plug-in – pojemności aż 31,2 kWh. Akumulator ten można ładować z mocą do 60 kW (DC – opcjonalna ładowarka prądu stałego) lub 11 kW (AC – standardowa, trójfazowa ładowarka pokładowa). Mercedes przygotował trzy warianty napędów hybrydowych plug-in i w każdym z nich dzięki pojemnemu akumulatorowi, możliwe jest przejechanie powyżej 100 km bez emisji spalin (wg WLTP nawet do 131 km).
Nowy Mercedes GLC Coupé – tylna oś skrętna i więcej techniki na pokładzie
Nowy Mercedes GLC Coupé ma być autem znacznie zwrotniejszym niż to sugerują gabaryty dzięki możliwości opcjonalnej, tylnej skrętnej osi (stopień skrętu do 4,5°). Wówczas auto zawróci w kole o promieniu niższym niż 11 metrów. Na życzenie klienci mogą również zamówić pneumatyczne zawieszenie Airmatic.
Mercedes zachwala wysoki komfort akustyczny w kabinie nowego GLC coupé, podkreślając, że jest on jeszcze wyższy niż w udanym pod tym względem poprzedniku. Nowa generacja systemu MBUX prezentuje odświeżony zestaw informacji pokładowych z pełnoekranową nawigacją, na dwóch (opcjonalnie trzech z head up displayem) ekranach w kokpicie. Mercedes chwali się też funkcjami, które pozwalają z auta sterować funkcjami domotyki (smart home).
Miłośnicy dobrego brzmienia w nowym GLC Coupé mogą zażyczyć sobie 710-watowy system audio Burmester z 15. głośnikami emitującymi dźwięk przestrzenny. Nowy GLC Coupé jest też bardziej opływowy od poprzednika (Cd = 0,27 vs 0,30 w poprzedniku).
Nowy Mercedes GLC Coupé – galeria
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: