Opony motocyklowe Dunlop – marka prezentuje dwie nowe linie dla turystyków i naked’ów
Motocykle typu adventure stają się coraz popularniejsze zarówno wśród osób dojeżdżających do pracy, jak i podróżujących na długich trasach czy poszukujących dreszczyku emocji w terenie. Dunlop przygotował nowe rozwiązania dla kierowców w trosce o ich bezpieczeństwo!
Rynek hypersportowy także rozwija się dynamicznie i poszerzył się o motocykle typu naked i scrambler, które dzielą DNA ze swoimi kuzynami, motocyklami klasy superbike. Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, wybór opon ma kluczowe znaczenie dla maksymalizacji osiągów i użyteczności maszyny. W odpowiedzi na te potrzeby Dunlop wprowadza dwie nowe opony na wiele nawierzchni – Mutant i Trailmax Meridian. Obie dostępne są już na europejskim rynku.
Trailmax Meridian
Użytkownicy motocykli adventure oczekują trwałości na długich dystansach, hypersportowego prowadzenia, wydłużonych przebiegów, a także znacznych możliwości terenowych. Opona musi więc doskonale spełniać wszystkie funkcje na coraz mocniejszych, ciężkich maszynach, takich jak BMW GS, Honda Africa Twin, Suzuki V-Strom i Triumph Tiger.
Przeczytaj także: Plusy i minusy podróżowania motocyklem typu naked. Test Yamahy MT-07
Wzór bieżnika Trailmax Meridian został zaprojektowany tak, aby skutecznie usuwać wodę z dużą prędkością, ale przy zachowaniu wysokiego poziomu przyczepności na suchej nawierzchni. Jest to możliwe dzięki technologii Dunlop MultiTread. Obejmuje ona mieszankę Hi-Silica, która zapewnia doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni i sprawia, że opona jest bardziej elastyczna w niższych temperaturach. Tylna opona jest również zróżnicowana pod względem składu: w środkowej części znalazła się nowa mieszanka, która sięga aż na część barkową. Dzięki temu zwiększa się ogólna sztywność tylnej opony.
Opona Trailmax Meridian jest dostępna w czterech rozmiarach na przód i trzech na tył, aby objąć szeroki zakres modeli, w tym BMW GS, Honda Africa Twin i Crosstourer, KTM Adventure, Suzuki V-Strom, Triumph Tiger, Yamaha Tenere oraz Super Tenere.
Przeczytaj: Aprilia zaprezentowała nowości: RS 660, Tuono 660 Concept, RSV4 1100 Factory oraz Tuono V4 1100 Factory
Mutant
Wykorzystująca wiedzę Dunlop z zakresu ogumienia klasy Trial, supermoto, wyścigowej i turystycznej, Mutant jest oponą koncepcyjną, która stała się rzeczywistością. Doświadczenie z wyścigów Supermoto i na mokrej nawierzchni daje pewność zachowania w zimnych i mokrych warunkach.
W testach terenowych, przeprowadzonych na motocyklach Yamaha Tracer 700 i BMW R 1200 GS na wymagającym torze terenowym Monteblanco, Dunlop Mutant wyprzedziła konkurentki pod względem przyczepności z przodu i z tyłu oraz jakości prowadzenia.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: