Nowości na targach Intermot: Honda CB 1100
Wczoraj podczas międzynarodowych targów Intermot marka Honda zaprezentowała kilka nowych modeli przygotowanych na 2013 rok. Wśród premier znalazł się retro naked CB1100 inspirowany przełomową maszyną - CB750 Four.
Model CB1100 – nawiązanie do modelu legendy Hondy CB750Four, która odegrała znaczącą rolę w świecie motocykli. Otóż, w 1969 roku inżynier Soichiro Honda podjął próby udowodnienia, że motocykle to coś więcej, niż dwa cylindry i bardzo mała pojemność. Wówczas, światło dzienne ujrzał czterocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem silnik SOHC o pojemności 749 cm3 i mocy 67 koni mechanicznych.
fot. Honda
|
Sercem CB1100 jest silnik DOHC, chłodzony powietrzem poprzez 2 mm żebra oraz olejem (poprzez 335 mm chłodnicę oleju zamontowaną z przodu). Silnik kręci się do 8 500 obrotów na minutę. Kompresja wynosi 9,5:1, a moc maksymalna to 66 kW (89,8 KM) z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 93 Nm przy 5 tys. obrotów na minutę.
Ponadto, według specyfikacji podanej przez producenta, wtrysk paliwa PGM-FI ma wykorzystywać 32 mm przepustnicę i uzyskiwać spalanie na poziomie 4 l /100 km.
Średnica i skok tłoka wynoszą 73,5 mm x 67,2 mm. Dwa wałki rozrządu napędza centralnie umieszczony łańcuch, a kąt zaworów wynosi 26,5 stopnia. Średnica zaworu dolotowego wynosi 27 mm, z 2,5 mm trzonem, a wylotowego 24 mm z również 2,5 mm trzonem. Pojedynczy wałek wyrównoważający zapewnia płynną pracę. Przeniesienie napędu odbywa się przy pomocy mokrego sprzęgła i pięciostopniowej skrzyni biegów. Przekładnia końcowa pracuje na łańcuchu 530.
Model CB1100 będzie dostępny w trzech kolorach:
- Glory Red/Eternal Silver – czerwony ze srebrnymi panelami
- Pearl Milky White/Eternal Silver – perłowo-mleczna biel ze srebrnymi panelami
- Graphite Black – grafitowa czerń
Model CB1100 dostępny jest w różnych wariantach kolorystycznych |
fot. Honda
|
Wśród akcesoriów znajdziemy między innymi zdalny alarm, podgrzewane manetki kierownicy, tylny bagażnik, chromowaną osłonę zegarów i osłonę lampy przedniej. Wszystkie wspomniane elementy producent objął dwuletnią gwarancją.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: