Audi e-tron Sportback – rodzina samochodów elekrycznych Audi się powiększa
Audi e-tron Sportback to drugi wariant modelowy w rodzinie aut elektrycznych e-tron koncernu z Ingolstadt. Wprowadzenie modelu zapowiedziano na tę wiosnę. Co, poza urodziwym nadwoziem w stylizacji coupe, skrywa pod maską nowy SUV niemieckiej marki?
W Audi e-tron Sportback możemy spodziewać się nawet 300 kW mocy z silnika elektrycznego i zasięgu do 442 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora (dane producenta). Samochód można już zamawiać w jednym z 13 kolorów do wyboru. Logo na osłonie gniazda ładowania – a na życzenie także zaciski hamulcowe – zostało utrzymane w sygnalizującej wysokie napięcie intensywnie pomarańczowej barwie. Krawędzie nadkoli są zaakcentowane matowym antracytem. To samo dotyczy osłony podwozia, dyfuzora i progów.
Obramowana osłona chłodnicy Singleframe z pionowymi żebrami prezentuje się w jasnoszarym, platynowym kolorze. W dolnym obszarze reflektorów diodowych Matrix – po raz pierwszy dostępnych w samochodzie elektrycznym produkowanym seryjnie – cztery poziome segmenty tworzą charakterystyczną dla modeli e-tron sygnaturę świateł do jazdy dziennej.
Zobacz także: Audi e-tron i Audi e-tron Sportback. Producent zapowiada napęd z trzema silnikami elektrycznymi
Wersja S line standardowo jest wyposażona w 20-calowe felgi i sportowe zawieszenie pneumatyczne. Po bokach zderzaka znajdują się wloty poprawiające opływ powietrza.
Przy każdej z osi Audi e-tron Sportback 55 quattro zamontowano asynchroniczny silnik elektryczny zasilany prądem trójfazowym przez układ energoelektroniczny pojazdu. Audi e-tron Sportback 55 quattro przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Jeśli kierowca zmieni bieg z D na S i do końca wciśnie pedał przyspieszenia, aktywuje tryb boost. W trybie tym napęd przez osiem sekund wytwarza moc systemową 300 kW i moment obrotowy 664 Nm. Dzięki temu, pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.
Zobacz: Audi e-tron Sportback – przyszłość jest elektryczna
Przy pomocy standardowego systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select – elementu wyposażenia standardowego Audi e-tron Sportback – wybierając jeden z siedmiu jego trybów, kierowca może określić sposób pracy wielu komponentów układu napędowego. W efekcie odczuwalna jest różnica między miękkim komfortem toczenia się po drodze, a sportowym ale stabilnym prowadzeniem. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z regulacją tłumienia przy większych prędkościach obniża karoserię, poprawiając przepływ powietrza wokół pojazdu, a tym samym zasięg.
Na długich trasach Audi e-tron Sportback 55 quattro można na stacjach szybkiego ładowania ładować prądem stałym o mocy do 150 kW. W niecałe pół godziny akumulator zostaje naładowany do poziomu 80%, co wystarcza na kolejny odcinek długiej podróży. Akumulatory e-tron Sportback 50 quattro można ładować z mocą do 120 kW i osiągnąć identyczny stan naładowania w takim samym czasie.
Warto zobaczyć: Audi RSQ e-tron concept. Pierwszy, wirtualny samochód na potrzeby filmu „Tajni i fajni”
Oferowane przez Audi w e-tron Sportback systemy wspomagania kierowcy pomagają prowadzącemu pojazd i w wielu sytuacjach redukują zakres wykonywanych przez niego czynności. Systemy ochrony bezpieczeństwa Audi pre sense basic i Audi pre sense front są elementami wyposażenia standardowego.
Audi oferuje pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim przeznaczony specjalnie do jazdy w mieście. Obejmuje on asystenta skrzyżowań, asystenta ruchu poprzecznego z tyłu oraz ostrzeżenia przed zmianą pasa i przed wysiadaniem. Dostępna jest funkcja Audi pre sense 360° – połączenie systemów przedniego, tylnego i bocznego Audi pre sense. Wykrywają one zagrożenia kolizją i inicjują ukierunkowane środki ochronne: od pełnego hamowania, po napięcie pasów bezpieczeństwa.
Zobacz: Audi A6 55 TFSI e quattro – hybrydowa limuzyna przyspiesza w niecałe 6 sekund do setki!
Samochody Audi e-tron Sportback przeznaczone na rynek polski są standardowo wyposażone w system MMI Navigation plus. Ten wiodący system infotainment obsługuje standard transmisji danych z dużą szybkością LTE Advanced i posiada wbudowany hotspot Wi-Fi do obsługi urządzeń mobilnych pasażerów. Inteligentny system nawigacji sugeruje cele na podstawie danych o poprzednich podróżach. Obliczanie trasy odbywa się zarówno w samochodzie, jak i online na serwerach HERE – współpracującej blisko z Audi firmy oferującej usługi w zakresie map i nawigacji.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: