McLaren Artura – pierwsza hybryda zarejestrowana w Polsce. Cena powala
McLaren Artura wyjechał na warszawskie ulice. Cena egzemplarza i jego parametry robią wrażenie.
Spis treści
- McLaren Artura – silnik
- McLaren Artura – przyspieszenie
- McLaren Artura – dane techniczne
- McLaren Artura – wnętrze
- McLaren Artura – cena w Polsce
McLaren Artura to supersamochód, który wszedł na rynek jako pierwsza seryjnie produkowana hybryda (High-Performance Hybrid – HPH). To pierwszy model zbudowany na bazie nowej, karbonowej konstrukcji McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA).
Lekkie nadwozie ma konstrukcję opartą na superformowanym aluminium i włóknie węglowym.
McLaren Artura – silnik
Wrażenie robi z pewnością jeden z najlepszych stosunków mocy do masy własnej: to 488 KM na tonę (przy najniższej masie suchej, wynoszącej zaledwie 1.395 kg). Nawet zalany płynami Artura jest najlżejszy w swojej klasie – masa własna (wg DIN) wynosi 1.498 kg.
Do napędu Artury przeznaczono podwójnie doładowany silnik benzynowy V6 o pojemności 3 litrów oraz silnik elektryczny – całość układu ma łączną moc 680 KM i maksymalny moment obrotowy 720 Nm.
Moc samego silnika V6 to 585 KM – wartość zbliżona do 200 koni mechanicznych w przeliczeniu na litr pojemności silnika – i 585 Nm momentu obrotowego.
McLaren Artura – przyspieszenie
Silnik elektryczny o mocy 95 KM wytwarza chwilowy moment obrotowy do 225 Nm, zapewniając godną supersamochodu McLarena reakcję przepustnicy i drapieżne przyspieszenie:
- 0-100 km/h w 3,0 sekundy;
- 0-200 km/h w 8,3 sekundy;
- 0-300 km/h w 21,5 sekundy.
McLaren Artura – dane techniczne
Artura, według producenta, jest najbardziej paliwo- i energooszczędnym modelem wyprodukowanym przez McLarena. Akumulator o pojemności 7,4 kWh ma mu zapewniać zasięg do 30 km przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną.
W konfiguracji z silnikiem pracuje ośmiostopniowa skrzynia biegów, zintegrowana z pierwszym, elektronicznym mechanizmem różnicowym McLarena.
Nowa jest także koncepcja tylnego zawieszenia, unowocześniony elektro-hydrauliczny układ kierowniczy i proaktywny system tłumienia drgań (Proactive Damping Control), które mają mieć wpływ na zwinność, stabilność i dynamikę samochodu.
Auto osadzono na oponach Pirelli P Zero Corsa, które mają zapewniać zbliżone parametry jak torowe opony P Zero Trofeo R, w które wyposażany jest model 600 LT.
Dane techniczne McLaren Artura
Konfiguracja silnika | Silnik widlasty V6 M630, pojemność: 2 993 cm3, podwójne doładowanie; napęd hybrydowy z elektrycznym silnikiem tarczowym |
Układ napędu | Wzdłużny, na tylną oś |
Moc w KM (bhp/kW) @ rpm | 680 KM (671/500): 585 KM (577/430) @ 7.500 rpm z silnika spalinowego; 95 KM (94/70) z silnika elektrycznego1 |
Moment obrotowy w Nm (lb ft) @ rpm | 720 (531): 585 (431) @ 2.250-7.000 rpm z silnika spalinowego; 225 (166) z silnika elektrycznego 1 |
Skrzynia biegów | 8-stopniowa SSG (silnik elektryczny w funkcji biegu wstecznego) z elektronicznym mechanizmem różnicowym (E-diff). Tryby Electric, Comfort, Sport i Track |
Układ kierowniczy | Elektrohydrauliczny; ze wspomaganiem |
Podwozie | Karbonowy monokok MCLA; ramy tylna i przednia oraz konstrukcja nadwozia aluminiowe |
Zawieszenie | Autonomiczne amortyzatory adaptacyjne, przód: podówjne wahacze aluminiowe, tył: wahacz górny z układem łączników dolnych. Proaktywny system tłumienia drgań (PDC). Tryby Comfort, Sport i Track. |
Układ hamulcowy | Tarcze karbonowo-ceramiczne (przód: 390 mm; tył: 380 mm); zaciski hamulcowe z kutego stopu aluminium (przód: 6-tłokowe; tył: 4-tłokowe) |
Koła (w calach) | Przód: 19 x 9J; tył: 20 x 11J |
Opony | Pirelli P-ZERO™ i Pirelli P-ZERO™ Corsa oraz Pirelli P ZERO™ opony zimowe w technologii Pirelli Cyber Tyre® Przód: 235/35Z/R19 91Y tył: 295/35/R20 105Y |
Długość, mm (cale) | 4 539 (179) |
Rozstaw osi, mm (cale) | 2 640 (104) |
Wysokość, mm (cale) | 1 193 (47) |
Szerokość, lusterka rozłożone, mm (cale) | 2 080 (82) |
Szerokość, lusterka złożone, mm (cale) | 1 976 (78) |
Szerokość, bez lusterek, mm (cale) | 1 913 (75) |
Ślad (do środka obszaru kontaktu bieżnika z podłożem), mm (cale) | Przód: 1 650 (65); tył: 1 613 (63,5) |
Najniższa masa sucha, w kg (w funtach) | 1 395 (3 075) |
Masa własna wg DIN [płyny + 90% paliwa], w kg (w funtach) | 1 498 (3 303) |
Pojemność zbiornika paliwowego, w l (Wielka Brytania /USA; w galonach) | 72 (15,8/19) |
Pojemność użytkowa akumulatora | 7,4 kWh |
Czas ładowania baterii | 2,5 h do poziomu 80% naładowania (z zastosowaniem kabla EVSE) |
Zasięg wyłącznie przy zasilaniu elektrycznym (km/mile) | 30/19* |
Maksymalna prędkość przy zasilaniu elektrycznym | 130 km/h (81 mph)* |
Pojemność bagażnika, w l | 160 |
Osiągi
0-97 km/h (0-60mph) | 3,0 sekundy* |
0-100 km/h (0-62mph) | 3,0 sekundy * |
0-200 km/h (0-124mph) | 8,3 sekundy * |
0-300 km/h (0-186mph) | 21,5 sekundy * |
0-400 m / ¼ mili | 10,7 sekundy * |
Prędkość maksymalna | 330 km/h – limit elektroniczny |
200-0km/h (124 mph-0), długość drogi hamowania w m | 126* |
100-0km/h (62 mph-0) długość drogi hamowania w m | 31* |
Wydajność energetyczna i paliwowa
Emisje CO2, g/km wg norm WLTP EU (łącznie) | 129* |
Zużycie paliwa wg norm WLTP EU I/100km/ (Wielka Brytania: mile/ galon) | |
Łącznie | TBC/>50* |
Niskie | TBC/TBC |
Średnie | TBC/TBC |
Wysokie | TBC/TBC |
Ultrawysokie | TBC/TBC |
Zużycie paliwa (USA: mile/ galon) | |
W mieście | TBC |
Na autostradzie | TBC |
Łącznie | TBC |
Gwarancja
Samochód (lata/km) | 5/75 000 |
Bateria akumulatorowa (lata/km) | 6/75 000 |
Pomoc drogowa (lata/mile) | 5/bez limitu |
Karoseria (przedziurawienia) (lata/mile) | 10/ bez limitu |
McLaren Artura – wnętrze
Wnętrze wyposażono we wszelkie udogodnienia znane z aut osobowych, które są dostępne w większości bez odrywania rąk od kierownicy. Zastajemy tu też system informacyjno-rozrywkowy z ośmiocalowym ekranem dotykowym HD, umożliwiającym konfigurowanie systemów wspomagania kierowcy (ADAS). W Arturze także zsynchronizujemy smartfon z systemem multimedialnym auta.
McLaren Artura – cena w Polsce
W Wielkiej Brytanii do wyboru są cztery specyfikacje – cena bazowej to 185 500 GBP.
Polski nabywca musiał zapłacić za McLarena Arturę 325 000 złotych brutto w bazowej wersji. Otrzymał 5 lat gwarancji na samochód, 6 lat gwarancji na akumulator i 10 lat gwarancji na karoserię.
Najnowsze
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Cadillac coraz chętniej wkracza w świat elektrycznych samochodów. Po zaprezentowaniu modeli takich jak Celestiq czy Escalade IQ, teraz przyszedł czas na kolejnego elektrycznego SUV-a. Cadillac Vistiq ma być autem, dzięki któremu amerykańska marka będzie miała swój ,,luksusowy” model w każdym segmencie SUV-ów. -
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Zostaw komentarz: