Honda CB750 Hornet 2023 zadebiutowała – szerszeń powrócił! Cena w Polsce, dane techniczne i opis
Nazwa Hornet powraca do oferty modelowej wraz z modelem Honda CB750 Hornet 2023, który z pewnością otworzy kolejny rozdział w historii „szerszenia”.
Spis treści
- Honda CB750 Hornet 2023 – wygląd
- Honda CB750 Hornet 2023 – silnik
- Honda CB750 Hornet 2023 – wyposażenie
- Honda CB750 Hornet 2023 – cena w Polsce
Japońska marka zaprezentowała dziś na targach Intermot, w niemieckiej Kolonii, wyczekiwany przez wszystkich nowy motocykl – Honda CB750 Hornet 2023. Oznacza to powrót modelu o niezwykle sugestywnej nazwie – „Hornet” – szerszeń – do oferty marki.
Ma być nie tylko szybki, ale i zwrotny, dawać radość z jazdy w różnych warunkach. Producent chwali się, że taki efekt osiągnięto dzięki najlepszemu w klasie stosunkowi mocy do masy, który połączono z dobrym wyważeniem, stabilnością i łatwością prowadzenia.
Honda CB750 Hornet 2023 – wygląd
Design motocykla, opracowany przez zespół stylistów biura badawczo-rozwojowego Hondy w Rzymie – odpowiedzialnego również za takie przebojowe produkty jak Africa Twin, X-ADV i seria Neo Sports Café – ma sylwetkę o drapieżnym wyrazie. Charakterystycznym elementem jest zbiornik paliwa, nawiązujący do kształtu skrzydła szerszenia. Od agresywnie pochylonego „nosa” z przodu, po ostry tył – całość prezentuje się naprawdę dobrze.
Honda CB750 Hornet 2023 – silnik
Opracowany od podstaw rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 755 cm3 kryje w niewielkich gabarytach wiele osiągnięć inżynieryjnych Hondy. „Szerszeń” nadal pokazuje żądło – maksymalną moc 92 KM (67,5 kW) osiąga przy 9500 obr./min. W połączeniu z wysokim momentem obrotowym, dostępnym w pełnym zakresie obrotów silnika (maks. 75 Nm przy 7250 obr/min), ma zapewniać walory użytkowe przy niskich i średnich prędkościach obrotowych silnika, pozwalając na energiczne przyspieszenie w różnych scenariuszach drogowych.
Wał korbowy ma wykorbienia przesunięte o 270°, a odstępy między momentami zapłonu są nierównomierne, co – w połączeniu ze specjalnie dopracowanym układem wydechowym – powoduje pulsacyjny odgłos, charakterystyczny dla dwucylindrowej „fałki”. Chronione patentem kanały dolotowe Vortex Flow odpowiadają za równomierne rozprowadzenie strumienia powietrza we wnętrzu airboxa, zapewniając ostrą reakcję przepustnicy i szybki start. Oba cylindry są pokryte powłoką Nikasil – niklu i węglika krzemu – stosowaną już w CBR1000RR-R Fireblade. Przemyślane rozplanowanie oraz 8-zaworowy układ rozrządu głowicy Unicam pozwoliły na zmieszczenie całości w kompaktowej jednostce napędowej.
Nowy silnik mieści się w stalowej, dwubelkowej ramie, ważącej zaledwie 16,6 kg. Zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston, z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BPTM) ma zapewniać informacje zwrotne dla kierowcy. Motocykl ma również tylny amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, współpracujący w układzie Pro-Link ze stalowym wahaczem.
Honda CB750 Hornet 2023 – wyposażenie
Model Honda CB750 Hornet 2023 uzupełnia bogata lista wyposażenia z 5-calowym kolorowym wyświetlaczem TFT, który dostarcza najważniejszych informacji i umożliwia kontrolę systemów. Za komunikację odpowiada system Honda Smartphone Voice Control, współpracujący zarówno z urządzeniami z Androidem, jak i (po raz pierwszy) iOS. Oświetlenie jest w pełni LED-owe, z automatycznie wyłączanymi kierunkowskazami i funkcją ESS (awaryjne włączenie kierunkowskazów podczas ostrego hamowania).
Honda CB750 Hornet 2023 ma trzy domyślne tryby jazdy, z opracowanymi wstępnie kombinacjami doboru mocy, intensywności hamowania silnikiem oraz kontroli unoszenia przedniego koła, zintegrowanej z kontrolą momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control. Czwarty tryb, ‘User’ daje możliwość niestandardowej kombinacji ustawień, dopasowanej do preferencji i stylu jazdy kierowcy.
Dla modelu CB750 Hornet dostępna będzie szeroka oferta oryginalnych akcesoriów Hondy, w tym trzy pakiety – Sport, Style i Touring. Motocykl będzie dostępny w czterech wariantach kolorystycznych: Pearl Glare White, Graphite Black (dla obu przewidziano klasyczną ramę Metallic Red Flame i anodowane widelce Red), a także w kolorze Matte Iridium Gray Metallic oraz Mat Goldfinch Yellow.
Honda CB750 Hornet 2023 – cena w Polsce
Cena modelu to 35 900 zł.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: