Audi RS 5 Cabriolet: podaruj sobie trochę słońca
Audi przedstawia RS 5 Cabriolet – czteromiejscowy z tkaninowym dachem. Jego jednostka napędowa, wysokoobrotowy silnik 4.2 FSI V8, generuje moc 331 kW (450 KM) i sprawia, że auto przyspiesza do setki w czasie 4,9 s.
Po rozłożeniu, tkaninowy dach rozpościera się nad wnętrzem Audi RS 5 Cabriolet niczym spłaszczona kopuła. Specjalna warstwa piankowa zapewnia wnętrzu komfort akustyczny. Dach otwiera się i zamyka półautomatycznie, za pomocą przycisku w czasie odpowiednio 15 i 17 sekund, również podczas jazdy, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h.
Audi RS 5 Cabriolet ma 4649 mm długości, 1860 mm szerokości i 1380 mm wysokości, a rozstaw jego osi to 2751 mm. Do wyboru mamy osiem kolorów – jeden kolor uniwersalny, cztery kolory metaliczne lub z efektem perłowym oraz trzy lakiery z efektem kryształowym. Dach dostępny jest w kolorze czarnym, szarym, czerwonym lub brązowym. Na życzenie Audi dostarcza pakiet z ozdobnymi detalami w kolorze matowego aluminium oraz pakiet stylistyczny z elementami wykończenia komory silnika wykonanymi z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym.
Element charakterystyczny modelu RS 5 – trójramienną kierownicę o spłaszczonym u dołu wieńcu – pokryto perforowaną skórą. Obsługa wielofunkcyjnych przycisków i innych elementów sterujących w Audi RS 5 Cabriolet jest intuicyjna. Kierowcy ze sportowym zacięciem w systemie informacji kierowcy znajdą laptimer do pomiaru średniej prędkości przejazdu oraz wskaźnik temperatury oleju.
fot. Audi
|
Sportowe siedzenia są regulowane elektrycznie. Ich profile boczne podniesiono, mają zintegrowane zagłówki, podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa i wysuwane podparcie ud. Tapicerkę stanowi kombinacja naturalnej skóry i Alcantary. Opcjonalnie dostępne są też obicia ze skóry Feinnappa w kolorach czarnym lub srebrnym. Alternatywą dla foteli sportowych są ręcznie regulowane siedzenia kubełkowe oraz klimatyzowane siedzenia z funkcją przewietrzania.
Wnętrze Audi RS 5 Cabriolet utrzymano w czerni. Wewnętrzne podbicie dachu jest dostępne na życzenie w kolorze srebrnym.
Jednostką napędową modelu RS 5 Cabriolet jest ośmiocylindrowy wysokoobrotowy silnik V8 o zapłonie iskrowym z wtryskiem bezpośrednim FSI. Ma on pojemność 4163 cm3 i przy obrotach 8250 1/min generuje moc 331 kW (450 KM). Jego maksymalny moment obrotowy 430 Nm dostępny jest w zakresie od czterech do sześciu tysięcy obrotów.
Audi RS 5 Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 s. Jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Na życzenie klienta można ją podwyższyć do 280 km/h. Samochód wyposażony w mocny silnik V8 zużywa 10,9 l paliwa na 100 km. Wnętrza cylindrów i przekładnię łańcuchową zoptymalizowano w ten sposób, by tarcie było jak najmniejsze, a pompa olejowa pracowała zależnie od potrzeb.
fot. Audi
|
Dwusprzęgłowe przekładnie, takie jaką w przypadku Audi RS 5 Cabriolet jest siedmiostopniowa przekładnia S tronic, cechują się dużą wydajnością.
Kierowca może wybrać między dwoma trybami działania przekładni S tronic: trybem D i trybem S – automatycznie, za pomocą dźwigni zmiany biegów lub za pomocą łopatek przy kierownicy. Sercem układ przeniesienia napędu jest lekki i zwarty mechanizm różnicowy z koronowym kołem zębatym. Podczas normalnego trybu jazdy, mechanizm rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną osią w stosunku 40:60. Jeśli podczas szybkiego pokonywania zakrętu, napędzane koło znajdujące się przy łuku wewnętrznym zakrętu jest niedociążone, to ingerencja programu sprawi, że koło lekko przyhamuje jeszcze zanim wpadnie w poślizg.
Podwozie Audi RS 5 Cabriolet jest złożone technicznie. Zarówno Dziesięcioramienne, wykute z aluminium koła wielkości 9 x 19 cali z oponami w rozmiarze 265/35 montuje się seryjnie. Na życzenie dostępne są koła 20- calowe, do wyboru w jednej z trzech form i z oponami w rozmiarze 275/30.
System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego modelu RS 5 Cabriolet. Dzięki niemu, kierowca może samodzielnie, wybierając między trybami comfort, auto i dynamic, ustawić sposób funkcjonowania wspomagania układu kierowniczego, siedmiostopniowej przekładni S tronic, przepustnic i klap różnicujących dźwięki wydawane przez układ wydechowy. Jeśli na pokładzie pojazdu znajduje się system nawigacji MMI, to system posiada dodatkowo jeszcze tryb individual.
Audi RS 5 Cabriolet ma bogate wyposażenie seryjne. Obejmuje ono m. in. wspomaganie parkowania plus, podgrzewane siedzenia przednie, automatycznie zapinane pasy bezpieczeństwa, osłonę przed wiatrem, pakiet „Oświetlenie wnętrza”, system informacji kierowcy z rekomendacją przerw podczas jazdy i bogaty pakiet ochrony bezpieczeństwa pasażerów. W razie niebezpieczeństwa koziołkowania auta, w górę wyskakują dwie aluminiowe płyty, umieszczone za tylnymi siedzeniami. Do elementów sportowych i luksusowych dostępnych opcjonalnie, należą trójstopniowe ogrzewanie strefy głowy, komfortowy kluczyk, asystent świateł drogowych, funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów adaptive light i trójstrefowa komfortowa klimatyzacja automatyczna.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: