Karolina Lampel-Czapka z mamą w Rajdzie Polski Historycznym
Karolina Lampel-Czapka i mama dziewięciokrotnej mistrzyni Polski w wyścigach, Emilia Czapka utworzyły załogę Alfy Romeo Bertone 2000 GTV w 1. Rajdzie Polski Historycznym.
Po dzisiejszym starcie z Rynku Głównego w Krakowie, uczestnicy rajdu pokonają 755-kilometrową trasę, na której czeka 14 odcinków testu jazdy na regularność. Metę zaplanowano w niedzielę od 17.15 na stadionie TS Wisła. Do pierwszego tego typu rajdu w naszym kraju zgłoszono 58 załóg z sześciu państw. Nie brakuje regularnych uczestników sławnego Rallye Monte Carlo Historique.
– Po Rajdzie Polski Kobiet to mój drugi rajd w tym roku i cieszę się, że znowu poczuję smak sportowej rywalizacji. Rajd Polski Historyczny stanowi dla mnie totalną nowość. Po pierwsze, zawsze utożsamiałam się z wyścigami i nadal tak pozostało. Po drugie, to zupełnie inny rajd – pierwszy raz pojadę samochodem historycznym, Alfą Romeo Bertone 2000 GTV. Alfa została zbudowana w 1973 roku, czyli wkrótce będzie obchodzić 40 urodziny.
Rajd jest dla mnie zupełnie nowy, zupełnie inny. Pierwszy raz nie będę musiała mocno dociskać gazu do dechy, a wręcz przeciwnie, muszę ograniczać prędkość, bo chodzi o jazdę na regularność. Trasa mierzy 755 kilometrów i jest bardzo wymagająca. Mieszkam w górach, znam tamtejsze drogi ale wątpię czy potrafiłabym znaleźć tak wymagające ukształtowanie trasy, jak w tym rajdzie. Pierwszy raz jadę w sportowej imprezie z moją mamą, która chyba nie jest z tego powodu zbyt szczęśliwa! Liczę na dużo frajdy, dużo zabawy. Nie wiem, jak się nastawić przed startem, ale na pewno podczas rajdu pojawi się nutka rywalizacji. Przede wszystkim trzeba dobrze przejechać trasę i nie uszkodzić samochodu. Głównym celem jest meta.
Chciałabym podziękować moim sponsorom – firmom Castrol, Siltruck i Retos. Przy okazji życzę również Robertowi Kubicy udanego powrotu do motorsportu!
Karolina Lampel – Czapka weźmie udział w 1. Rajdzie Polski Historycznym wraz ze swoją pilotką, prywatnie mamą, Emilią Czapką. Obie zawodniczki pojadą Alfą Romeo Bertone 2000 GTV. |
fot. Karolina Autosport |
Najnowsze
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
“Duży Range”, "flagowy Range” lub - kierując się oznaczeniami producenta - Range Rover L460. Nazw sporo, ale wszystkie dotyczą jednego modelu - najbardziej luksusowego, największego i najdroższego, jaki możecie znaleźć w katalogu Land Rovera. Sprawdziłyśmy, co możemy kupić, jeżeli “zwykły” luksus to dla nas jeszcze za mało. -
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
Zostaw komentarz: