
Ducati Streetfighter V4 i V4S zadebiutowały. Włosi zdradzili tajemnice modelu
Obecna sytuacja wymusiła zmiany także w motoryzacji, odwoływane są targi i prezentacje. Taki rozwój wypadków skłonił Ducati do przeniesienia swoich działań do świata online. Modele Ducati Streetfighter V4 i V4S miały mieć swoją Polską premierę – dla szerszego grona, na targach Warsaw Motorcycle Show. Niestety, targi zostały przełożone.
Ducati Streetfighter V4 jest konstrukcyjnie spokrewniony z Panigale V4, ale zdemontowano z niego owiewki i zamontowano szeroką kierownicę.W przedniej sekcji motocykla estetycznie ukrywa się ekran TFT 5”, a linie płynnie przechodzą w dwuwarstwowe owiewki boczne. Dwupłatowe spojlery po obu stronach – zapewniają 28 kg siły docisku przy 270 km/h. Nowy Streetfighter V4 napędzany jest silnikiem Desmosedici Stradale o pojemności 1103 cm3. W tej konfiguracji jednostka V4 90° dostarcza 208 KM (153 kW) mocy przy 12 750 obr/min.
Premiery Ducati na sezon 2020: Streetfighter V4, Panigale V4 oraz Panigale V2
Wartości mocy i momentu obrotowego można zwiększyć do 220 KM i 130 Nm po montażu wyścigowego układu wydechowego Ducati Performance od Akrapovič. Zawieszenie modelu Streetfighter V4 powierzono widelcowi Showa BPF o średnicy goleni 43 mm wraz z tylnym amortyzatorem Sachs, posiadającymi pełną regulację. Kompletu dopełniają amortyzator skrętu Sachs oraz potężne zaciski hamulcowe Brembo Stylema, współpracujące z przednimi tarczami o średnicy 330 mm.
Model Streetfighter V4 posiada 5-ramienne felgi z odlewanego aluminium, tymczasem Streetfighter V4S otrzymał 3-ramienne felgi Marchesini z kutego stopu aluminium. Streetfighter V4 posiada pakiet najnowszych technologii i asystentów. Centralnym punktem obsługi systemów jest 5-calowy wyświetlacz TFT pochodzący prosto z Panigale V4. Ekran zdominowany jest przez wirtualny obrotomierz wraz z kontrolkami shift-light.
Bezpieczeństwo i pomoc w przeniesieniu osiągów na asfalt leży w gestii zaawansowanej elektroniki, która rozwinięta została w MotoGP. Opiera się na 6-osiowym czujniku IMU, bezustannie monitorującym pozycję i zachowanie motocykla.
Systemy czuwają nad każdą fazą jazdy, a ich ustawieniami zarządzają trzy tryby jazdy z możliwością personalizacji. W zestawie znalazły się:
ABS Cornering EVO – Układ ABS, który jest czuły na zakręty. Pomaga utrzymać stabilność nawet przy pochyleniach oraz przeciwdziała unoszeniu tylnego koła. Ma 3 tryby pracy.
Ducati Traction Control (DTC) EVO 2 – Kontrola trakcji o nowej strategii, pochodzi z MotoGP, a znalazła się już w Panigale V4 R. System interweniuje w oparciu o uślizg koła i pochylenie motocykla, działając z „przewidującą” strategią. Zapobiega utracie przyczepności tylnego koła, zapewniając więcej mocy i stabilności przy przyspieszaniu z zakrętu.
– Ducati Slide Control (DSC) – Jako dodatek do kontroli trakcji, kontroluje dostarczany moment obrotowy w zależności od kąta wychylenia slajdu. Jego celem jest utrzymanie takiego uślizgu, który będzie łatwy do opanowania oraz zapewni najszybsze wyjście z zakrętu.
Kolekcja lifestyle’owa Ducati Scrambler
Ducati Wheelie Control (DWC) EVO – Najnowszy system jest jeszcze bardziej precyzyjny. Przeciwdziała nadmiernemu unoszeniu przedniego koła, aby zapewnić pełne możliwości przyspieszania.
Ducati Power Launch (DPL) – Asystent szybkiego startu, współpracuje z innymi systemami. Po jego włączeniu oraz po wrzuceniu pierwszego biegu, komputer zarządza poziomem obrotów silnika i dostarczaną mocą. Przy atomowym starcie motocyklista może skupić się wyłącznie na odpowiednim wypuszczaniu sprzęgła.
Spartański gokart z silnikiem Ducati
Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2 – Nowy system szybkiej zmiany biegów bez użycia sprzęgła, zarówno na wyższe oraz na niższe przełożenia. DQS potrafi odczytać wiele sygnałów, jak kąt złożenia, aby zapewnić pełną precyzję i stabilność jazdy.
Engine Brake Control (EBC) EVO – Za sprawą tego systemu, moment hamujący silnika przestaje być zbyt silny, niezależnie od kąta złożenia czy prędkości jazdy. System pomaga optymalizować stabilność motocykla nawet w ekstremalnych warunkach.
Jako wyposażenie dodatkowe Ducati Performance, model StreetFighter V4 może zostać wyposażony w kolejne trzy systemy. Ducati Lap Timer GPS (DLT GPS) pozwala zapisywać czasy okrążeń w oparciu o GPS. Ducati Data Analyser + GPS (DDA+ GPS) jest zaawansowanym systemem do analizy telemetrii i pracy wszystkich układów i podzespołów motocykla. Z kolei Ducati Multimedia System (DMS) pozwala podłączyć motocykl do smartfonu za pomocą Bluetooth, aby sterować muzyką, rozmowami, wiadomościami SMS.
Przeczytaj też:
Ksiądz stoi w jadącym aucie i przepędza koronawirusa
Drogi opustoszały, a w polskich miastach nadal jest smog! Czyżby aktywiści nie mieli racji?
Nasze raporty o koronawirusie:
Koronawirus coraz bardziej uderza w przemysł motoryzacyjny – którym markom grozi bankructwo?
Koronawirus: kiedy odbędą się wyścigi, rajdy i zawody w sportach motorowych?
Bolt reaguje na koronawirusa, ale dyskryminuje polskich kierowców
Koronawirus diametralnie zmienia pracę firm transportowych. Mapa z informacjami o kontrolach sanitarnych
Koronawirus spowodował ogromne korki na granicach. Zobaczcie nagranie
Sprawdź najważniejsze informacje dla kierowców, dotyczące koronawirusa
W ramach walki z koronawirusem państwo może zabrać ci auto!
Koronawirus w drive-thru? Na świecie można, a w Polsce?
Koronawirus zlikwidował korki? Nie wszędzie
Gwałtowne spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Volkswagen wstrzymuje produkcję! Również w Polsce
Sprzątasz wnętrze samochodu? Uważaj na drobnoustroje! Czytaj o tym tutaj.
Kierownica brudniejsza, niż… sedes w publicznej toalecie? Czytaj o tym tu.
Najnowsze
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Volvo Cars Tech Hub w Krakowie obchodzi drugą rocznicę działalności. Firma chwali się, że to właśnie tam powstały kluczowe technologie dla nowego elektrycznego sedana ES90. Ale czy rzeczywiście polscy inżynierowie mieli tak duży wpływ na ten samochód? Przyjrzyjmy się faktom. -
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
-
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Zostaw komentarz: