
Miał być milion, a jest… Ile samochodów elektrycznych jeździ po polskich drogach?
Zgodnie z obietnicą premiera Mateusza Morawieckiego, do 2025 roku po polskich drogach powinno jeździć milion samochodów elektrycznych. Rzeczywistość wygląda jednak zupełnie inaczej...
Spis treści:
W 2016 roku premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że w 2025 roku po polskich drogach będzie jeździć milion samochodów elektrycznych. Do realizacji tego planu jednak daleka droga…
Liczba samochodów elektrycznych w Polsce
Z roku na rok samochody elektryczne cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. Jak wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych oraz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, pod koniec maja tego roku po polskich jeździło 22 404 elektrycznych samochodów osobowych.
Elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych jest zarejestrowanych w Polsce 1999 egzemplarzy. Dodatkowo po polskich drogach jeździ 10 777 elektrycznych motocykli i motorowerów i 753 elektrycznych autobusów.
W porównaniu do maja zeszłego roku, liczba samochodów elektrycznych w Polsce wzrosła o 45%.
Warto jednak zaznaczyć, że w samym tylko maju do Polski sprowadzono około 70 tysięcy używanych samochodów, a z salonów wyjechało 40 tysięcy nowych aut z silnikami spalinowymi.
Liczba stacji ładowania w Polsce
Pod koniec maja 2022 roku w Polsce funkcjonowało 2190 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (4 253 punkty). 29% z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 71% – wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.
W maju uruchomiono 24 nowe, ogólnodostępne stacje ładowania (36 punktów). Wzrost ten jednak nie jest proporcjonalny, do wzrostu liczby samochodów elektrycznych na polskich drogach. W ciągu dwóch lat liczba aut przypadających na jeden punkt ładowania wzrosła z 10 do 21 sztuk.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: