
Trzy zespoły z kobietami w składzie podczas 24h Le Mans 2020!
Wśród 62 zespołów zgłoszonych do 88. wyścigu 24h Le Mans są 3, w których będą prowadzić kobiety!
Komisja ds. Kobiet w Motorsport FIA zapewniła wsparcie kobiecym zespołom, które zgłosiły się do rywalizacji w wyścigu 24h Le Mans (13-14 czerwca). A będą to:
Zespół: Richard Mille Racing Alpine
Skład: Katherine Legge, Tatiana Calderón i Sophia Flörsch
Samochód: Alpine A470-Gibson
Kategoria: LMP2
Zespół Richarda Mille zauważył talent tych zawodniczek podczas testowania Oreca 07 Gibson w Bahrajnie i postanowił stworzyć w pełni kobiecy skład na 24h Le Mans. Wsparcie techniczne zapewni zespół Signatech.
Zespół: GEAR Racing
Skład: Christina Nielsen
Samochód: Ferrari 488 GTE
Kategoria: GTE Am
Ta doświadczona zawodniczka brała już kilka razy udział w wyścigach 24-godzinnych. Pozostały skład zespołu nie jest jeszcze znany.
Zespół: Iron Lynx
Skład: Manuela Gostner, Rahel Frey i Michelle Gatting
Samochód: Ferrari 488 GTE
Kategoria: GTE Am
W ubiegłym sezonie te zawodniczki uplasowały się na 4. miejscu w europejskiej serii Le Mans (i dwukrotnie stały na podium), uzyskując w ten sposób zaproszenie na wyścig 24-godzinny.
– Zdobycie miejsca w prestiżowym wyścigu 24h Le Mans jest bardzo trudne, więc posiadanie trzech żeńskich załóg na starcie to ogromne osiągnięcie! Przed nami jeszcze dużo ciężkiej pracy, ale jestem pewna, że nasze załogi nagrodzą wiarę, jaką wszyscy w nich pokładamy, gdy tylko wyruszą w kierunku jednej, z najbardziej kultowych tras – powiedziała Michèle Mouton – przewodnicząca Komisji FIA ds. Kobiet w sporcie motorowym, która sama zwyciężyła tam w 1975 roku (w kategorii Prototype 2L).
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: