
Citroen kończy produkcję rodzinnego minivana. Kultowy model przechodzi do historii
Segment minivanów powoli przechodzi do historii. Większość producentów samochodów wycofała minivany ze swojej oferty na rzecz SUV-ów, crossoverów. Citroen właśnie zdecydował się zakończyć produkcję swojego ostatniego minivana.
Citroen ogłosił, że kończy produkcję modelu Grand C4 SpaceTourer, ponieważ klienci od minivanów wolą SUV-y i crossovery. Produkcja modelu oficjalnie zakończy się w lipcu.

Pierwszym minivanem Citroena był Evasion, wprowadzony na rynek w 1994 roku. Po nim pojawiły się takie modele jak średniej wielkości C8, kompaktowa Xsara Picasso i mały C3 Picasso. Sprzedaż minivanów Citroena osiągnęła swój szczyt w 2007 roku, kiedy to producent sprzedał 115 000 sztuk Xsary Picasso i 215 000 sztuk C4 Picasso.
Citroen Grand C4 SpaceTourer został wprowadzony na rynek w 2013 roku jako C4 Picasso (w 2019 roku zmieniono nazwę Picasso na SpaceTourer). Od tego czasu sprzedał się w liczbie ponad 730 000 egzemplarzy.
Samochód początkowo był dostępny zarówno w wersji pięcioosobowej, jak i siedmioosobowej (Grand), ale w ostatnich latach sprzedawano tylko wersję siedmiomiejscową.

Segment minivanów powoli przechodzi do historii
Po zakończeniu produkcji Citroena Grand C4 SpaceTourer na rynku pozostanie niewiele minivanów. To między innymi Volkswagen Touran, Ford Galaxy i S-Max czy Renault Espace czy BMW Serii 2 Active Tourer.
Chętni na siedmiomiejscowego Citroena będą mieli do wyboru tylko dwa, elektryczne pasażerskie vany – małego e-Berlingo i średniej wielkości e-SpaceTourer. Francuski producent zapewnia także, że elementy stylu minivanów znajdą się w modelach C5 X i C5 Aircross.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: