Lewis Hamilton buntuje się przeciwko nakazom FIA: „To moje osobiste sprawy”
Siedmiokrotny mistrz świata F1, Lewis Hamilton, nie zamierza podporządkować się zasadzie FIA, który zakazuje zawodnikom noszenia biżuterii w trakcie jazdy bolidem. Brytyjski kierowca twierdzi, że nie ma on możliwości usunięcia części ozdób, które nosi.
Dyrektor wyścigowy Formuły 1 Niels Wittich przed Grand Prix Australii przypomniał kierowcom, że ze względów bezpieczeństwa muszą oni przestrzegać Artykułu 5, Załącznika L Międzynarodowego Kodeksu Sportowego:
Noszenie biżuterii w postaci kolczyków lub metalowych łańcuszków jest zabronione podczas zawodów i może to być sprawdzone przed startem wyścigu.
Przepis ten istnieje od lat, ale w ostatnim czasie był nagminnie łamany przez kierowców. Wielu zawodników „naginało” przepisy, nosząc np. pierścionki, łańcuszki czy bransoletki, co teoretycznie może przeszkodzić w szybkiej ucieczce z rozbitego samochodu.
Lewis Hamilton się buntuje: „Nie zamierzam usuwać biżuterii”
Większość kierowców, chcąc nie chcąc, podporządkowała się zasadom FIA. Ale nie wszyscy. Lewis Hamilton otwarcie przyznał, że nie zamierza przestrzegać zakazu:
Nie zamierzam usuwać biżuterii. Uważam, że to są moje osobiste sprawy. Powinniśmy móc być kim chcemy.
Pomijając fakt, że Lewis Hamilton nie chce rezygnować z biżuterii, to brytyjski kierowca dodatkowo twierdzi, że nie ma on możliwości usunięcia części ozdób, które nosi:
Po za tym są rzeczy, których nie mogę usunąć. Nie mogę ich tak po prostu zdjąć. Kolczyki w moim prawym uchu w zasadzie są przyspawane. Musiałbym je najpierw rozciąć lub coś podobnego. Tak więc one na pewno ze mną pozostaną.
Ciekawe, jak na bunt Lewisa Hamiltona zareaguje FIA…
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: