Lamborghini Huracán Tecnica – piękna i bestia w jednym. Do „setki” rozpędza się w 3,2 sekundy
Lamborghini Huracán Tecnica to ugrzeczniona wersja modelu Huracán STO. Jednak „grzeczny” wygląd to tylko pozory.... Huracán Tecnica w każdej chwili może przeistoczyć się w prawdziwą bestię.
Drapieżny design, napęd na tylne koła, wolnossący silnik V10 nowej generacji, zapewniający 640 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 565 Nm, a także rewolucyjne technologie, w tym system LDVI, innowacyjny układ chłodzenia hamulców oraz nowoczesny układ wydechowy – tak w skrócie prezentuje się Lamborghini Huracán Tecnica.
Lamborghini Huracán Tecnica to mocno podrasowany model Huracán EVO RWD, który jednak nie jest aż tak ekstremalny jak Huracán STO. To auto, które ma łączyć komfortowe prowadzenie na co dzień ze zdolnością do ekstremalnej jazdy na torze.
Lamborghini Huracán Tecnica – drapieżna wersja Huracána
Udoskonalony projekt nadwozia nadaje Tecnice mocniejszy, drapieżny wygląd. Nowy zderzak Ypsilon Terzo Millennio, zastosowany po raz pierwszy w Huracánie, wyposażony jest w kurtynę powietrzną. Z kolei przedni rozdzielacz z dolnymi, otwartymi listwami, kierującymi powietrze przez koła, przyczynia się do poprawy docisku i zwiększa chłodzenie. Nowa konstrukcja umożliwiła także zmniejszenie oporu powietrza o 20%, poprawiając aerodynamikę pojazdu oraz stabilność podczas hamowania i dynamicznego wchodzenia w zakręty.
Samochód jest o 6,1 cm dłuższy niż EVO i mimo tej samej wysokości i szerokości, wydaje się niższy i szerszy. Efekt ten został osiągnięty dzięki tafli czerni przedniej części zderzaka ciągnącej się wzdłuż boków pojazdu, aż do bocznych wlotów powietrza, podkreślając nowoczesny design wersji Tecnica.
Lamborghini Huracán Tecnica – silnik
Lamborghini Huracán Tecnica napędza silnik V10 o mocy 640 KM ((to tyle samo KM co Huracán STO, a jednocześnie o 30 KM więcej niż w Huracánie EVO RWD), który generuje 560 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 6500 obr./min.
Od 0 do 100 km/h Tecnica rozpędza się w zaledwie 3,2 sekundy, a od 0 do 200 km/h w 9,1 sekundy. Prędkość maksymalna auta to 325 km/h. Masa samochodu to 1379 kg, dzięki czemu jej stosunek do mocy w tym modelu wynosi 2,15 kg/KM.
Lamborghini Huracán Tecnica – zaawansowana inżynieria
Nowy Huracán wyposażony jest też w napęd na tylną oś, specjalnie dostrojony system kontroli trakcji Performance (P-TCS) oraz nową konfigurację zawieszenia, dedykowaną dla tego modelu.
W Lamborghini Huracán Tecnica został przeprogramowany system LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata), wykorzystujący szereg czujników do oceny stylu jazdy i zachowania samochodu. Tryby jazdy (Strada, Sport, Corsa), charakterystykę pracy zawieszenia i działanie P-TCS (Performance Traction Control System) skonfigurowano pod kątem charakteru wersji Tecnica, która ma sprawiać radość z jazdy w każdych warunkach, łącząc ukierunkowanie na świetne prowadzenie i względny komfort.
Standardowe, jak i opcjonalne możliwości kolorystyczne wykończenia nowego Huracána pasują do specyfikacji zarówno luksusowych, jak i bardziej sportowych. Właściciele Huracána Tecnica będą mogli także spersonalizować swoje egzemplarze z pomocą dedykowanego programu Ad Personam, oferującego praktycznie nieograniczone możliwości. W konfiguratorze dostępnych jest ponad 200 opcji kolorystycznych, w tym między innymi nowe wykończenie wnętrza z alcantary, dedykowane specjalnie dla nowego modelu.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: