GP Niemiec: treningi bez fajerwerków
Treningi do GP Niemiec upłynęły pod znakiem testów i zmagań z pogodą. Słowem – bez szczególnych zaskoczeń.
I trening: Button wygrywa w cuglach
Jenson Button wygrał pierwszy trening do GP Niemiec, podczas którego panowała kapryśna pogoda. Drugi był Hamilton, a trzeci Alonso.
Pogoda znów nie rozpieszczała kierowców i po raz kolejny pokrzyżowała plany testowe. Początek treningu pozwolił jednak na przetestowanie nowej mieszanki Pirelli (srebrny pasek niewidoczny podczas jazdy). Pierwszy trening stał pod znakiem testowania nowych rozwiązań aerodynamicznych, które mogliśmy zaobserwować między innymi w Ferrari, Sauberze oraz McLarenie. Najwięcej uwagi przyciągał jednak Lotus Kimiego Raikkonena. W jego bolidzie zamontowano poprawioną wersję DRS wzorowaną na Mercedesie.
Valtteri Bottas co piątek zastępuje Sennę. Tym razem jednak nie poszło mu najlepiej |
fot. materiały prasowe |
Niestety pechowo trening zakończył się dla Bottasa, który co piątek zastępuje Sennę. Fin stracił panowanie nad pojazdem i uderzył tyłem swojego Williamsa o bandę, kończąc tym samym trening. Obok Bottasa wśród młodych testerów mogliśmy oglądać również Bianchiego w bolidzie Force India oraz Closa w bolidzie HRT.
Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.
1 J.Button McLaren 1:16.595 27
2 L.Hamilton McLaren 1:17.093 22
3 F.Alonso Ferrari 1:17.370 21
4 M.Schumacher Mercedes 1:17.382 20
5 S.Perez Sauber 1:17.413 28
6 N.Hulkenberg Force India 1:17.599 17
7 N.Rosberg Mercedes 1:17.915 27
8 F.Massa Ferrari 1:17.995 22
9 P.Maldonado Williams 1:18.020 20
10 R.Grosjean Lotus 1:18.130 21
11 K.Kobayashi Sauber 1:18.226 22
12 S.Vettel Red Bull 1:18.339 21
13 V.Bottas Williams 1:18.422 28
14 D.Ricciardo Toro Rosso 1:18.709 30
15 K.Raikkonen Lotus 1:18.831 14
16 J.Bianchi Force India 1:18.972 21
17 J.E.Vergne Toro Rosso 1:19.039 34
18 W.Pietrow Caterham 1:19.674 24
19 H.Kovalainen Caterham 1:19.963 24
20 M.Webber Red Bull 1:20.122 27
21 C.Pic Marussia 1:20.169 20
22 T.Glock Marussia 1:20.539 18
23 P.de la Rosa HRT F1 1:21.138 24
24 D.Clos HRT F1 1:21.740 27
II trening: Trening pełen deszczu
Pastor Maldonado uzyskał najlepszy czas podczas drugiej sesji treningowej na torze Hockeinheim. Pogoda znów nie była łaskawa dla kierowców.
W porównaniu z pierwszą sesją treningową, pogoda podczas drugiej była o wiele gorsza – nad torem wisiały granatowe chmury, z których co chwila padały kolejne porcje deszczu. Czasy w tabeli należy oceniać z przymrużeniem oka, bo warunki na torze były bardzo zmienne – jedna wielka loteria.
Tym razem pecha miał Michael Schumacher |
fot. Mercedes
|
Jedynym pechowcem podczas tej sesji okazał się Michael Schumacher, który pod koniec sesji stracił panowanie w zakręcie nr 12 i rozbił zarówno przód, jak i tył o bandę z opon. Podsumowując tę sesję śmiało można napisać, że „ciągle pada, sialala” byłoby idealnym tekstem nuconym przez wielu kierowców oraz członków ich zespołów.
Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.
1 P.Maldonado Williams 1:27.476 14
2 N.Rosberg Mercedes 1:27.564 24
3 S.Vettel Red Bull 1:27.902 24
4 S.Perez Sauber 1:28.402 26
5 R.Grosjean Lotus 1:28.420 20
6 N.Hulkenberg Force India 1:28.495 22
7 D.Ricciardo Toro Rosso 1:28.513 23
8 J.Button McLaren 1:28.516 16
9 M.Webber Red Bull 1:28.877 21
10 K.Raikkonen Lotus 1:29.327 22
11 J.E.Vergne Toro Rosso 1:29.364 26
12 F.Massa Ferrari 1:29.719 15
13 K.Kobayashi Sauber 1:29.785 24
14 C.Pic Marussia 1:30.090 19
15 T.Glock Marussia 1:30.220 16
16 B.Senna Williams 1:30.291 22
17 H.Kovalainen Caterham 1:30.331 26
III trening: Alonso najszybszy przed kwalifikacjami
Fernando Alonso okazał się najszybszy podczas trzeciego treningu przed GP Niemiec. Drugi był Hamilton, a trzeci Perez.
Podobnie jak wczoraj, pogoda nie rozpieszczała kierowców. Przez cały czas trwania treningu kierowcy otrzymywali informacje o deszczowych chmurach, które z każdą minutą zbliżały się nad tor. Na szczęście padać zaczęło dopiero na 5 minut przed końcem sesji treningowej. Dzisiejszy trening był pierwszym podczas tego weekendu, w czasie którego kierowcy mogli wykonywać przejazdy na miękkiej mieszance.
Treningi bez przynajmniej jednego zwycięstwa Alonso – to treningi stracone! |
fot. Ferrari |
Słaby czas podczas tej sesji uzyskał Jenson Button, jednak, jak się okazało, Anglik podczas tego treningu wykonywał symulacje wyścigu, co poskutkowało ostatnią pozycją.
Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.
1 F.Alonso Ferrari 1:16.014 14
2 L.Hamilton McLaren 1:16.091 21
3 S.Perez Sauber 1:16.202 21
4 K.Raikkonen Lotus 1:16.238 27
5 M.Webber Red Bull 1:16.447 19
6 S.Vettel Red Bull 1:16.475 18
7 P.Maldonado Williams 1:16.664 18
8 F.Massa Ferrari 1:16.771 15
9 K.Kobayashi Sauber 1:16.807 25
10 B.Senna Williams 1:16.930 23
11 R.Grosjean Lotus 1:16.962 26
12 N.Hulkenberg Force India 1:17.033 26
13 P. di Resta Force India 1:17.148 24
14 D.Ricciardo Toro Rosso 1:17.238 25
15 M.Schumacher Mercedes 1:17.266 22
16 J.E.Vergne Toro Rosso 1:17.419 23
17 N.Rosberg Mercedes 1:17.491 26
18 H.Kovalainen Caterham 1:18.366 21
19 W.Pietrow Caterham 1:18.818 23
20 P.de la Rosa HRT F1 1:19.778 22
21 T.Glock Marussia 1:20.235 22
22 C.Pic Marussia 1:20.318 9
23 N.Karthikeyan HRT F1 1:20.741 22
24 J.Button McLaren 1:20.914 25
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: