
Formuła 1 odwołuje Grand Prix Rosji!
Władze Formuły 1 podjęła decyzję, o odwołaniu Grand Prix Rosji. Wyścig w Soczi nie odbędzie się w związku z inwazją Rosji na Ukrainę.
Atak Rosji na Ukrainę ma nie tylko konsekwencje polityczne czy gospodarcze, ale też sportowe… Chociaż w obliczu wojny sportowa rywalizacja schodzi na dalszy plan, pojawiły się pytania na temat dużych imprez, które w nadchodzących miesiącach miały się odbyć w Rosji.
Jedną z takich imprez jest Grand Prix Rosji. W czwartek Formuła 1 wydała krótki komunikat, w którym poinformowała, że dokładnie przygląda się eskalacji konfliktu pomiędzy Ukrainą i Rosją. Wieczorem zostały przeprowadzone rozmowy kryzysowe z szefami zespołów oraz FIA ,w trakcie których podjęto decyzję w sprawie ścigania w Soczi.
W oświadczeniu wydanym w piątek po południu władze Formuły 1 poinformowały, że podjęto decyzję o odwołaniu Grand Prix Rosji. Wyścig w Soczi nie odbędzie się w związku z inwazją Rosji na Ukrainę.
Mistrzostwa Świata Formuły 1 FIA odwiedzają kraje na całym świecie z pozytywną wizją jednoczenia ludzi i zbliżania narodów. Ze smutkiem i szokiem obserwujemy wydarzenia na Ukrainie i mamy nadzieję na szybkie i pokojowe rozwiązanie obecnej sytuacji.
W czwartek wieczorem Formuła 1, FIA i zespoły przedyskutowały stanowisko naszego sportu i doszły do wniosku, uwzględniając opinię wszystkich zainteresowanych stron, że w obecnych okolicznościach Grand Prix Rosji nie może się odbyć.
W czwartek czterokrotny mistrz świata Sebastian Vettel podkreślił, że zbojkotowałby Grand Prix Rosji, gdyby F1 zdecydowała się na organizację wyścigu w Soczi. Obrońca tytułu, Max Verstappen, stwierdził, że źle byłoby ścigać się w kraju, w którym toczy się wojna.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: