Aston Martin DBX707 – SUV z mocą 707 KM: cena i konkurenci
W dobie elektromobilności mocarne V8 w SUV-ie brzmi nieprawdopodobnie. A jednak! Aston Martin stworzył najmocniejsze auto w tym uniwersalnym nadwoziu!
„Najszybszy. Najmocniejszy. Najlepszy w prowadzeniu.” Tak producent zachwala swój nowy model. Rzeczywiście, wygląda spektakularnie, co widać na zdjęciach.
Aston Martin DBX707 – wygląd
Nowe dziecko brytyjskiej marki bazuje na stylizacji, która znamy z modeli DBX V8 (które już w pierwszym roku produkcji sprzedały się w ponad 3000 egzemplarzy), jednak wyróżnia się na ich tle nieco bardziej sportowym charakterem. Jego zadziorność widać po froncie nadwozia, bo już same reflektory (nowy kształt świateł dziennych) nadają mu dość agresywnego wyglądu, ale to dopracowana sylwetka z boku, jak i tył robi największe wrażenie. Podświetlana listwa lamp diod, wygięta w ciekawy łuk, zaokrągla i poszerza optycznie auto na wysokości bagażnika i jednocześnie dobitnie pokazuje, z jakim konkretnie autem mamy do czynienia.
W porównaniu do konwencjonalnej wersji DBX V8, flagowa 707 ma powiększoną atrapę chłodnicy, nowe wloty powietrza i kanały chłodzące hamulce oraz nowy kształt czarnego splittera na przednim zderzaku. Z tyłu pojawił się tylny spoiler, powiększony podwójny tylny dyfuzor dopasowany do nowych czterech końcówek wydechowych większej średnicy, a koła można opcjonalne wyposażyć w 23-calowe felgi – w kolorze czarnym z fakturą lub czarnym satynowym ze specjalnie diamentowo toczonymi akcentami. Pojawiły się także spoilery progowe i tylny zderzak, które podkreślają bardziej agresywną i muskularną sylwetkę.
Z boku w oczy rzucają się ciemne, satynowe chromowane obwódki okien.
Aston Martin DBX707 – silnik i osiągi
Napęd pochodzi od niemieckiego Mercedesa-AMG. Zmodernizowano do tak, aby z jednej strony wykorzystać pełny potencjał drzemiący w 4,0-litrowym, podwójnie turbodoładowanym silniku V8 DBX, a z drugiej dodać mu jeszcze więcej pikanterii. Zdecydowano wyposażyć silnik DBX707 w turbosprężarki z łożyskami kulkowymi i indywidualne skalibrowanie map silnika, aby wyzwolić z niego jeszcze więcej mocy i wyższy moment obrotowy. Nowością jest 9-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów (również zaczerpnięta od Mercedesa-AMG) ze sprzęgłem olejowym, zdolna do przenoszenia znacznie wyższego momentu obrotowego, w porównaniu ze standardowym automatycznym przemiennikiem momentu obrotowego. Obecnie silnik V8 Astona Martina DBX707 ma nadal 4 litry pojemności, ale jego moc wzrosła do 707 KM, a moment do 900 Nm, czyli o ponad 157 KM i 200 Nm względem wersji DBX (V8).
Poprawiono również przyspieszenie: DBX707 rozpędza się do setki w czasie 3,3 sekundy. Prędkość maksymalna to aż 310 km/h.
Aston Martin DBX707 – hamulce
Wraz z debiutem wersji 707 poczyniono zmiany w hydraulicznym układzie hamulcowym, oraz poddano go tuningowi, aby zwiększyć wyczucie pedału hamulca i szybkość reakcji na hamowanie. Udoskonalony system chłodzenia hamulców bazuje na zasysaniu powietrza zarówno z głównego wlotu powietrza chłodzącego, jak i z przestrzeni pod karoserią. Częścią standardowego pakietu tuningowego DBX707 są węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Przednie tarcze o średnicy 420 mm i tylne o średnicy 390 mm są zatrzymywane za pomocą 6-tłokowych zacisków hamulcowych.
Aston Martin DBX707 – zawieszenie
W modelu DBX707 zastosowano również nową wersję elektronicznego tylnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu wewnętrznym (e-diff). Mechanizm został wzmocniony tak, aby radzić sobie z pełnym momentem obrotowym 900 Nm oraz wyposażony w ulepszone (krótsze) przełożenie napędu końcowego 3,27 w porównaniu z 3,07 w DBX V8. Takie rozwiązanie ma zapewniać wyższe przyspieszenie DBX707 na niższych biegach i poprawiać reakcję na zmianę biegów.
Rozkład momentu obrotowego na przód i tył jest zautomatyzowany, z możliwością wysłania do 100% momentu obrotowego na tylną oś na żądanie.
W DBX707 zastosowano pneumatyczne zawieszenie z trzema komorami powietrznymi – znane z modelu DBX V8, jednak DBX707 wyposażono w nowe zawory tłumiące amortyzatorów i przekalibrowano opcję dynamicznego zmieniania wysokości sprężyn. Elektroniczny układ wspomagania kierownicy został również ulepszony dla wyraźniejszych odczuć z kierownicy. Auto ma funkcję stabilizacji przechyłu, co może ułatwić kierowcy regulację stopnia odchylenia samochodu za pomocą naturalnych ruchów pedału lub kierownicy. Kolejne zmiany wprowadzono w aktywnym systemie kontroli przechyłu eARC (Electronic Active Roll Control) – chodziło o poprawę poczucia zwinności i równowagi samochodu.
Wśród trybów pojawiła się opcja „Race Start”, dostępna w trybach GT, Sport i Sport+ – aby uzyskać maksymalne przyspieszenie z linii startu.
Aston Martin DBX707 – wnętrze
Teraz, zamiast wchodzić w podmenu systemu informacyjno-rozrywkowego, kierowca może bezpośrednio zmieniać kluczowe ustawienia i tryby jazdy dynamicznej. Są to przyciski zmiany trybu zawieszenia, ESP, trybu ręcznej zmiany biegów – który jest teraz w pełni manualny, jak w samochodzie sportowym i domyślnie nie wraca do trybu auto – oraz przełącznik aktywnego wydechu, który otwiera zawory nowego czterorurowego sportowego układu wydechowego bez konieczności włączania trybu Sport.
Metamorfozę przeszło też wnętrze. Standardowo montowane są fotele w wersji Sport (fotele Comfort dostępne są jako opcja bez dopłaty) z elektryczną regulacją w 16 pozycjach oraz ogrzewaniem w przednich i tylnych fotelach. Do wyboru trzy rodzaje klimatu wnętrza – standardowa opcja to wersja Accelerate, w której skóra została połączona ze wstawkami z Alcantary. Wersje opcjonalne to Inspire Comfort i Inspire Sport w całości wykonane z czystej skóry semi-anilinowej z wyszytymi skrzydłami z logo Aston Martin na zagłówku, kontrastowym paskiem na środku siedzenia oraz perforacją w oparciu i poduszce siedziska.
Wnętrze DBX707 podkreśla ciemny chrom na przełącznikach. Opcjonalnie można zamówić wykończenia z jasnego chromu i włókna węglowego. Okleina w kolorze Piano Black jest w standardzie. Wstawki z włókna węglowego lub brązowej siateczki są dostępne jako opcja.
Aston Martin DBX707 – cena i rywale
Za tego wyścigowego konia pełnej krwi angielskiej, którego rozpoczęcie produkcji jest planowane na pierwszy kwartał 2022 roku trzeba będzie zapłacić od 232 000 dolarów, lub 160 000 funtów.
Pierwszych dostaw należy spodziewać się na początku drugiego kwartału 2022 roku.
Choć to inna liga, to wielu – przy okazji debiutu DBX707 – wspomina z rozrzewnieniem nieprodukowanego już Jeepa Grand Cherokee Trackhawk – jego moc osiągała nawet 717 KM. Teraz pojawiło się wreszcie auto, któremu trudno szukać rywali, jeśli chodzi o moc silnika i zdecydowanie Aston Martin DBX707 to najmocniejszy i najszybszy seryjny SUV. Powalczy o klienta z takimi modelami jak Mercedes-AMG GLS 63, Bentley Bentayga Speed oraz 650-konnym Lamborghini Urusem. Fani włoskich aut z pewnością poczekają jednak na długo wyczekiwany debiut Ferrari Purosangue, którego moc ma się zbliżyć do 800 KM. DBX707 może także odebrać klientów modelowi Alpina XB7, który może poszczycić się mocą 621 KM, czy Porsche Cayenne Turbo GT (640 KM) lub hybrydowemu Porsche Cayenne Turbo S e-hybrid.
Najnowsze
-
Porsche 911 GT3 i GT3 z pakietem Touring – specjalne wersje na 25-lecie
Porsche zaprezentowało odświeżone warianty swojego najbardziej rozpoznawalnego samochodu - dziewięćset jedenastki. Porsche 911 GT3 i GT3 Touring, po raz pierwszy wprowadzone do oferty w tym samym momencie, mają być jeszcze bardziej udoskonalone i możliwe do spersonalizowania wedle upodobań każdego klienta. -
BMW Skytop – limitowany luksusowy roadster na specjalne zamówienie
-
Prototyp Renault Twingo zaprezentowany w Paryżu
-
Mini Hatch po kuracji u AC Schnitzer
-
Audi A3 Sportback TFSI e
Zostaw komentarz: