
Kia Ceed kombi i Kia XCeed w wersji hybrydowej – znamy polskie ceny
Już można zamawiać pierwsze hybrydowe modele marki Kia w segmencie samochodów kompaktowych. Ceed kombi i XCeed dostępne jako hybrydy typu plug-in są kolejnym krokiem Kia Motors w kierunku elektryfikacji aut.
Hybrydowe modele marki Kia, których zasięg na energii elektrycznej wynosi około 60 kilometrów, na co dzień mogą być wykorzystywane jak bezemisyjne samochody elektryczne. Ceny Ceeda kombi i XCeeda w wersji hybrydowej typu plug-in wynoszą odpowiednio 127 990 zł i 129 990 zł.
Cennik_CEED_MY20_RP20_20.01.2020.pdf
Kia Ceed kombi i Kia XCeed w wersji hybrydowej typu plug-in są produkowane w zakładzie w Żylinie na Słowacji. Obydwa modele są pierwszymi autami tego typu produkowanymi przez Kia Motors w Europie. Standardowo, jak wszystkie pozostałe auta marki Kia, są objęte siedmioletnią gwarancją do przebiegu 150.000 km, która chroni także akumulator i silnik elektryczny.
Ich układ napędowy składa się z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW oraz czterocylindrowego silnika GDI o pojemności 1,6 litra z rodziny „Kappa” wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. Łączna moc i moment obrotowy układu napędowego wynoszą, odpowiednio, 141 KM i 265 Nm, co zapewnia przyspieszenie Ceeda kombi od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, a XCeeda w 11,0 sekund.
Cennik_XCEED_MY20_RP20_20.01.2020.pdf
Obydwa modele mają kilka detali stylistycznych oraz wyposażenie, które odróżniają je od wersji z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym w gamie Ceeda kombi oraz XCeeda. Z zewnątrz modele hybrydowe typu plug-in łatwo rozpoznać po zabudowanej osłonie chłodnicy oraz po emblematach „eco plug-in”. Gniazdo ładowania znajduje się na lewym przednim błotniku. Standardowo każdy z modeli jest wyposażony w 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów o nowym wzorze. Jako opcja do Ceeda kombi są dostępne 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, a do XCeeda – 18-calowe.
Hybrydowe Ceed kombi i XCeed są wyposażone w centralnie umieszczony na desce rozdzielczej wskaźnik ładowania, który informuje o tym czy akumulator jest ładowany lub w pełni naładowany. Wskaźnik ładowania jest dobrze widoczny z zewnątrz, co przydaje się wówczas, gdy auto jest zaparkowane na podjeździe przed domem. Obydwa auta są wyposażone w kabel do ładowania z gniazdka domowego 220 V. Maksymalna moc ładowania wynosi 3,3 kW, co oznacza, że nie wolno korzystać z tzw. szybkich ładowarek. Nie ma takiej potrzeby, bo czas ładowania akumulatora z gniazdka domowego wynosi około 5 godzin, a na stacji ładowania o mocy 3,3 kW skraca się do mniej niż 3 godzin (dane producenta). Z akumulatorem naładowanym w 100% Ceed kombi zapewnia zasięg do 57 km, a XCeed do 59 km, co na co dzień wystarcza do wykorzystywania ich jako samochodów wyłącznie elektrycznych. Koszt przejechania takiego dystansu wynosi wówczas około 5 złotych.
Nowe wersje napędowe Ceeda kombi i XCeeda seryjnie są wyposażone w system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym. Za dopłatą jest oferowany system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala. Na ekranie mogą być wyświetlane informacje dotyczące układu napędowego – pozostały poziom naładowania akumulatora, zużycia energii itp. Ponadto, korzystając z ekranu dotykowego, można zaprogramować godzinę, od której ma się rozpocząć ładowanie po podłączeniu akumulatora do prądu w garażu, co umożliwia korzystanie z tańszych taryf energii elektrycznej. Dostępny jako opcja 12,3-calowy zestaw wskaźników odznacza się doskonałą grafiką i znakomitym kontrastem.
W Kia Ceed kombi i Kia XCeed w wersji hybrydowej typu plug-in, aby zminimalizować zużycie energii elektrycznej, klimatyzacja może pracować w trybie „tylko dla kierowcy”. Wówczas dopływ powietrza do pozostałych otworów zostaje odcięty. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów ten nie zamyka jedynie przepływu powietrza, ale wyłącza zbędne wentylatory, co znacząco zmniejsza zapotrzebowanie klimatyzacji na energię elektryczną.
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zostaw komentarz: