Coraz więcej motocykli na europejskich drogach. Jak jest w Polsce?
Motocykle od lat pozostają atrakcyjnym i wygodnym rozwiązaniem dla poruszania się po mieście i spędzania wolnego czasu. W tym roku na europejskie drogi wyjechała rekordowa liczba jednośladów.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2021 roku rejestracje motocykli na pięciu największych rynkach europejskich, czyli we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, wzrosły o 10,6% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku i wyniosły 792 819 sztuk.
Zgodnie z oczekiwaniami, ze względu na różny wpływ zakłóceń COVID-19 wiosną 2020 roku, prawie wszystkie główne rynki krajowe odnotowały wzrost wolumenu w 2021 roku w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku, przy czym Włochy wykazały najwyższy wzrost – o 27,9%. Wielka Brytania, Hiszpania i Francja również osiągnęły dobre wyniki, odnotowując odpowiednio 13,5%, 8,7% i 8,5% wzrost, podczas gdy w Niemczech liczba nowych rejestracji nieznacznie spadła – o 4,9%.
Dla porównania, biorąc pod uwagę dane rejestracyjne sprzed pandemii koronawirusa, po dziewięciu miesiącach 2021 roku europejski rynek motocyklowy wykazuje oznaki wzrostu – 792 819 sztuk w okresie styczeń-wrzesień 2021 wobec 732 594 sztuk w okresie styczeń-wrzesień 2019, co oznacza wzrost o 8,2%.
Komentując obecną sytuację sektora, Antonio Perlot, Sekretarz Generalny ACEM, powiedział:
Łącznie dane o rejestracjach w pierwszych dziewięciu miesiącach 2021 roku potwierdzają ożywienie rynku po wpływie COVID-19 w pierwszych miesiącach ubiegłego roku, który ogólnie naraził sektor na bezprecedensowy stres. Co ważniejsze, najnowsze dane potwierdzają, że rynki jednośladów w Europie łącznie przekroczyły rezultaty sprzed Covid-19, ze znacznym wzrostem w przypadku motocykli i motorowerów. Te śródokresowe wyniki w 2021 roku mogłyby być bardziej pozytywne, gdyby nie globalny niedobór półprzewodników dotykający sektor motoryzacyjny i powodujący pośrednio opóźnienia logistyczne w produkcji niektórych producentów motocykli. Dane z ostatniego kwartału powiedzą, czy te trendy utrzymają się, ale ogólnie dane potwierdzają, że jednoślady pozostają atrakcyjnym i wygodnym rozwiązaniem dla mobilności i spędzania wolnego czasu.
W Polsce w pierwszych trzech kwartałach 2021 roku według analiz PZPM przygotowanych na podstawie CEP, zarejestrowano łącznie 28 169 nowych jednośladów, o 7,0% mniej niż przed rokiem, w tym 18 012 motocykli (+5,7% ) i 10 157 motorowerów (-23,3%). Względem wyników w pierwszych trzech kwartałach 2019 roku rezultaty do końca września 2021 roku w grupie jednośladów łącznie były niższe o 16,5% oraz odpowiednio wyższe o 6,8% wśród motocykli i niższe o 39,7% wśród motorowerów.
Źródło informacji: PZPM
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Komentarze:
Boby - 23 listopada 2021
U nas też motocykle są popularne tak samo jak skutery. Jakiś czas temu mój barciak kupił sobie elektryczna vespę i na niej śmiga. Sprzęt pierwsza klasa, ładowanie jej nie jest problemem i nawet sporo wyciąga.