Czy certyfikaty oponiarskie zwiększą bezpieczeństwo na drogach?
Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) wprowadza nowy system certyfikacji serwisów oponiarskich w Polsce. To rzetelna weryfikacja działania i wyposażenia serwisów zajmujących się wymianą i naprawą opon. Strona internetowa projektu pełni również funkcję informacyjną dla właścicieli serwisów i dla ich klientów.
Warsztaty samochodowe mogą na niej znaleźć podpowiedzi, jak zadbać o jakość swoich usług oraz pełną listę kryteriów, którą muszą spełnić podczas audytu. Dla kierowców przeznaczona jest interaktywna mapa z geolokalizacjami serwisów, które audyt przeszły i otrzymały w nim dobry, bardzo dobry lub wzorowy wynik. Dzięki temu serwisanci mogą poprawić swoje usługi i porządnie przygotować się do audytu, a klienci z łatwością znajdą profesjonalny, bezpieczny i dobrze wyposażony warsztat w swojej okolicy. PZPO wierzy, że certyfikacja serwisów podniesie jakość usług oponiarskich w Polsce, a co za tym idzie – bezpieczeństwo na drogach.
– Opona jest jedynym punktem styku samochodu z drogą. W czasie jazdy autostradą obraca się tysiąc razy na minutę. Tutaj nie ma marginesu na błąd serwisowy. Opracowana przez nas procedura opony zawiera 40 kroków, które po prostu trzeba wykonać. Niewykonanie jednego z nich powoduje, że ta usługa jest niepełna – powiedział serwisowi eNewsroom Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO). – Projekt certyfikacji powstał po to, żeby pomóc wypromować dobre serwisy – w których kierowcy mogą liczyć na bezpieczną obsługę koła. Ważnym elementem naszego projektu jest kampania promocyjna i marketingowa. Chcemy zapewnić certyfikowanym serwisom odpowiednią promocję, by wysoka jakość usług przyciągała do nich klientów. Jeśli inni serwisanci zobaczą, że certyfikat dobrze wpływa na obroty firmy – będą chcieli zgłosić do projektu również swoje warsztaty. Klient może więc odnaleźć adres serwisu na naszej mapie, a jadąc do niego będzie miał pewność, że ten serwis opiera się na jakości – zachęca Sarnecki.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: