Nowa organizacja ruchu na remontowanej A4. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość
Szykują się spore zmiany na remontowanych odcinkach autostrady A4. Od najbliższej soboty do następnego czwartku potrwa wprowadzanie zmian w organizacji. Kierowcy będą musieli uzbroić się w cierpliwość.
Pierwszy etap remontu autostrady A4 pomiędzy Górą św. Anny i granicą woj. opolskiego i śląskiego, który ruszył w połowie sierpnia 2021, zbliża się ku końcowi. Oznacza to spore zmiany dla kierowców, które zaczną być wdrażane już w sobotę. W dniach 16–21 października otwarty dla ruchu zostanie 8-kilometrowy odcinek jezdni w kierunku Katowic (od 266 do 274 km).
Nowa organizacja ruchu na remontowanej A4
W sobotę, 16 października, zaplanowano otwarcie dla ruchu jezdni południowej (kierunek Katowice) na całym, 8-kilometrowym odcinku (tj. od km 266 do km 274). Węzeł Kędzierzyn-Koźle nadal pozostanie zamknięty dla ruchu. Od 17 do 20 października zaplanowano przestawianie barier ochronnych z jezdni północnej (kierunek Wrocław) na jezdnię południową (kierunek Katowice) wraz z ustawianiem oznakowania dla etapu drugiego. Prace te spowodują zwężenie lewego pasa ruchu na obu jezdniach.
Wprowadzona zmiana w organizacji ruchu umożliwi kierowcom poruszanie się tylko jezdnią południową, gdzie ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po dwóch pasach na całej szerokości południowej jezdni autostrady.
Ponadto na tym odcinku będzie obowiązywał zakaz wyprzedzania. Ograniczona szerokość pasów ruchu wymusza konieczność jazdy naprzemiennej, co zwiększa przepustowość i bezpieczeństwo kierowców.
Od środy, 20 października, nastąpi przełożenie ruchu na jezdnię południową (kierunek Katowice) i zamknięcie jezdni północnej (kierunek Wrocław) na odcinku od km 269 do km 274 (węzeł Kędzierzyn-Koźle pozostanie nadal zamknięty).
W czwartek, 21 października, łącznica węzła Kędzierzyn-Koźle od Katowic w stronę drogi wojewódzkiej nr 426 (DW426) zostanie otwarta dla ruchu. Pozostałe trzy łącznice nadal będą zamknięte na czas trwania drugiego etapu remontu.
Opisywane dwa etapy są częścią 5-stopniowego planu, który obejmuje remont 17,5-kilometrowego odcinka w kierunku Wrocławia i 12,1-kilometrowego w kierunku Katowic. Prace polegają głównie na wymianie warstwy wiążącej i ścieralnej nawierzchni, a sporadycznie również podbudowy.
Każdy z etapów remontu rozpoczętego w sierpniu 2021 roku ma potrwać maksymalnie dwa miesiące, wyłączając okres zimowy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace powinny zakończyć się w trzecim kwartale 2022 roku.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: