
Kia stawia na wodór. Na początek pojazdy dla wojska
Kia podąża w tym samym kierunku co Hyundai i w najbliższej przyszłości zamierza położyć większy nacisk na rozwój technologii wodorowych.
Hyundai na globalnym forum Hydrogen Wave Grupa przedstawił plan popularyzacji wodoru do 2040 roku poprzez wprowadzenie nowych technologii w transporcie i w innych sektorach.
Hyundai przygotowuje się do wodorowej przyszłości nieprzerwanie od 1998 roku, kiedy to opracowała swój pierwszy pojazd zasilany ogniwami paliwowymi (FCEV). Przypomnijmy, że w 2013 roku wprowadzono model ix35 Fuel Cell a w 2018 roku, firma wprowadziła na rynek model NEXO nowej generacji, czyli SUV-a zasilanego ogniwami paliwowymi, a w 2020 roku – XCIENT Fuel Cell, pierwszą na świecie wodorową ciężarówkę.
Kia również stawia na wodór i… wojsko
Według koreańskich mediów, Kia także ma zamiar położyć większy nacisk na rozwój technologii wodorowych, ale zacznie od innej gałęzi w branży niż Hyundai.
Kia ma zamiar skupić się na pojazdach użytkowych, tworzonych z myślą o wojsku i innych służbach. Potwierdził to Song Ho-Sung ,szef Kia Motors, który w wywiadzie dla „Korean Car Blog”, udzielonym podczas Hydrogen Mobility Show w Korei Południowej, wyznał, że priorytetem będzie rozwój wszechstronnych konstrukcji specjalnych, które poprzedzą typowe osobówki.
Warto wspomnieć, że Kia ma już doświadczenie w branży militarnej. Kilka miesięcy temu zaprezentowała model KLTV, pojazd wojskowy nowej generacji, będący czymś na kształt koreańskiego Humvee. Kia produkuje także ciężarówki i wozy bojowe, a w ostatnich latach stale zwiększa nakłady na rozwój działu pojazdów specjalnych.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?