Paula Lazarek

Ford Fiesta po liftingu. Mały hatchback z napędem hybrydowym

Ford zaprezentował odnowioną Fiestę. Zobaczcie zdjęcia!

Po raz pierwszy we wszystkich wersjach Fiesty wprowadzono matrycowe reflektory diodowe z funkcją automatycznych, nie oślepiających świateł drogowych, które w trudnych warunkach dostosowują kształt sektora świecących diod i wiązkę światła, poprawiając pole widzenia kierowcy.

Ford Fiesta – multimedialny ekran

We wnętrzu znajdziemy 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz.  Funkcje wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze  i ostrzegania o próbie wjazdu pod prąd debiutują w Fieście z pakietem systemów, wspomagających kierowcę. W zestawie wskaźników znajduje się wybór indywidualnych ekranów, odpowiadających używanym trybom jazdy oraz oddzielny obszar, przeznaczony na informacje o wysokim priorytecie, z systemów wspomagających kierowcę.

Fiesta korzysta z architektury B-car Forda, zastosowanej również w SUV-ie, Pumie. Hatchback dostępny jest w wersji nadwozia trzy- i pięciodrzwiowego.

Tylne światła standardowe zyskały czarne obramowania, natomiast opcjonalne tylne światła LED mają ramki w kolorze Premium Black.

Ford Fiesta – wersje Trend, Titanium, ST-Line

Wersje Trend i Titanium charakteryzują się szerokimi górnymi osłonami chłodnicy z wyraźnymi poziomymi listwami i chromowanymi, błyszczącymi ramkami oraz odróżniającymi je bocznymi otworami wentylacyjnymi. Natomiast wersja ST-Line jest rozpoznawalna dzięki nowej górnej osłonie chłodnicy z głębszą kratownicą i błyszczącym czarnym wykończeniem o strukturze plastra miodu.

Ford Fiesta Ecoboost

Fiesta jest oferowana z 1-litrową jednostką EcoBoost, w dwóch wersjach mocy 125 KM lub 155 KM. Napęd benzynowy EcoBoost hybrid o mocy 125 KM jest także oferowany z nową siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią Powershift. W wersjach wyposażonych w skrzynię Powershift, system umożliwia całkowite zatrzymanie Fiesty w gęstym ruchu miejskim, a następnie automatyczne ruszenie z miejsca.

Fiesta oferuje również kierowcy możliwość korzystania z jednego z trybów jazdy – Normal, Sport lub Eco Drive.

Nowe wersje Fiesty wyposażone w system SYNC 3 oferują również funkcję Rear Occupant Alert, która zapobiega pozostawieniu dzieci lub zwierząt domowych w samochodzie, przypominając kierowcy o konieczności sprawdzenia sytuacji na tylnych fotelach, jeżeli przed podróżą były otwierane tylne drzwi.

Ford Fiesta ST – sportowy hatchback

Ford zaprezentował dziś także Fiestę ST – sportowego hot-hatcha, opracowanego przez Ford Performance.

Górna osłona chłodnicy i boczne wloty powietrza Fiesty ST są wykończone w kolorze Chrystaline Grey, a aerodynamicznie dopracowana dolna listwa przedniego spoilera, progi boczne, spojler tylnej klapy i tylny dyfuzor otrzymały lakierowanie w kolorze nadwozia. Standardowe 17-calowe, lub opcjonalne 18-calowe felgi mają ciemne wykończenie Magnetite, a wśród opcji kolorystycznych nadwozia pojawił się lakier ST Mean Green.

Fiesta ST osiąga przyspieszenie 0-100 km w czasie 6,5 sekundy i prędkość maksymalną 230 km/h dzięki 1,5‑litrowemu silnikowi benzynowemu EcoBoost, rozwijającemu moc maksymalną 200 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 290-320 Nm od 1600 do 4000 obr/min. 

Poza trybami jazdy Normal i Sport, nowa Fiesta ST dysponuje również trybem Track, który zastąpił tryb Eco. Torowy tryb Track wyłącza kontrolę trakcji i zapewnia najmniejszą ingerencję ze strony systemu ESC, pozwalając na korzystanie z poślizgu podczas jazdy po torze.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze