Jak odzyskać pieniądze z systemu poboru opłat viaToll przed 1 października?
Kilka dni temu przypominałyśmy, że już od 1 października kierowców będzie obowiązywać nowy system poboru opłat drogowych e-TOLL. Warto jednak przed tą datą wiedzieć, czy można odzyskać z systemu viaToll środki z opłaconych cyklicznie przedpłat.
Od razu uspokoimy wszystkich tych, którzy teraz pomyśleli, że zaraz stracą swoje pieniądze zgromadzone w portfelu viaToll. Na szczęście, nie ma takiej możliwości, by pieniądze przepadły.
Według Krajowej Administracji Skarbowej, każdy zarejestrowany użytkownik jeszcze aktualnego systemu musi złożyć specjalną deklarację – dyspozycję zwrotu lub przeksięgowania środków z tytułu niewykorzystanego salda lub zwrotu kaucji za urządzenie pokładowe. Także jedynym warunkiem, by odzyskać swoje pieniądze w ramach systemu viaToll jest to, że trzeba się o nie upomnieć.
Na pisemnej deklaracji należy wpisać podstawowe dane, tj. numer rachunku bankowego oraz nazwę banku, IBAN, SWIFT i adres właściciela rachunku. Do końca bieżącego roku zwroty będą wykonywane również na kartę płatniczą użytkownika. Taką deklarację można złożyć osobiście w Punktach Obsługi Klienta systemu poboru opłat lub przesłać zwykłą pocztą.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Komentarze:
Darek - 29 czerwca 2022
Dalej czekam , wniosek złożony w październiku – jedna reklamacja w styczniu, druga w kwietniu trzecia dzisiaj i dalej nic !!!!
Janek - 13 czerwca 2022
Zwrot w akcji ….. zwrot na konto już jest! po 9 miesiącach 😉
Janek - 19 maja 2022
co to za niedorzeczność, każą płacić na już za przejazd, a pieniądze na to przeznaczone trzymają uparcie i nie załatwiają wniosku o zwrot w terminie KPA!
jak to wypada w kontroli finansowej kraju, takie nadwyżki? nie widać……
ANIA - 19 kwietnia 2022
Wniosek złożony 29.09.2021r , reklamacja złożona 10 stycznia 2022 r i nic.
Bardzo dobry pomysł DAREK
Jacek - 27 marca 2022
Po prostu ktoś obraca naszymi pieniędzmi !
Czas uciekać - 25 marca 2022
Wniosek złożony w pierwszym dniu kiedy to było możliwe, do tej pory brak zwrotu, z kimkolwiek ze znajomych nie rozmawiam nikt zwrotu nie otrzymał, jeśli ktoś ma pomysł jak można to wyegzekwować proszę o informację – „odpalam” 10%.
Pomimo kilku wiadomości, zawsze odpowiedź to standardowa formułka – prosimy o cierpliwość.
Infolinia twierdzi, że nie ma wpływu na zwroty.
Spróbujcie się spóźnić kilka godzin z US lub ZUS itp.
Anna - 2 marca 2022
Wniosek złożony 30 września zwrotu brak do dnia dzisiejszego…
Zdzisław Szczypka - 28 lutego 2022
Czysta Granda ! Od października 2021 czekam na zwrot środków z 2-ch urządzeń VIATOLL – bezskutecznie. Dzwoniłem, reklamowałem pocztą elektroniczną i otrzymałem info o treści:
„Witamy w systemie e-TOLL.
Informujemy, że Twoje zgłoszenie zostało zarejestrowane pod numerem ZGLxxxxxxxx Odpowiedź zostanie udzielona w najbliższym możliwym terminie.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z Telefonicznym Centrum Obsługi Klienta pod numerem 0800 101 101 lub 22 521 10 10.
Wiadomość została wygenerowana automatycznie, prosimy nie odpowiadać.”
Darek - 21 lutego 2022
Witam, Może dało by radę sprawę nagłośnić przez RMF lub stację telewizyjną . Może warto aby więcej osób wysłało do nich takie wiadomości !!!
ja - 18 lutego 2022
Mam pytanie czy ktoś do dnia dziesiejszego otrzymał zwrot środków ? Ja wystąpiłęm o zwrot za 3 pojazdy na początku grudnia i nic nie dostałem.
Rafaz - 15 stycznia 2022
Ludzie róbmy pozew zbiorowy, trzeba też domagać się odszkodowania, przecież sami o tą zmianę systemu nie prosiliśmy a oni jeszcze każą wypowiedzenie pisać. Jak dla nich to od razu wpłacać trzeba a my to możemy sobie czkać aż nastąpi przedawnienie albo jeszcze jakiś kryzys i nic nie odzyskamy, tak nie może być żeby tyle miechów czekać!
Roman - 11 stycznia 2022
Również brak zwrotu od 16,09,2021. Dziś otrzymałem informację na infolinii że nie wiadomo kiedy będzie zwrot. Wielkie oszustwo i kolejna nieoprocentowana pożyczka od kierowców (nie spodziewam się zwrotu z odsetkami).
Kat - 10 stycznia 2022
wnioski złożone jeszcze we wrześniu, przesyłane na email wg informacji w punkcie MOK, ponawiane zapytanie po 30 dniach i nic, tylko odpowiedź, że zgłoszenie jest w trakcie procesowania, żadnego zwrotu na konto.
Dorota - 4 stycznia 2022
Może na Polski Ład poszyły te pieniądze?!!! do tej pory brak zwrotu pieniędzy a BOK odpowiada, że przecież nie ma terminu zwrotu – złodzieje!
marcin - 3 stycznia 2022
urządzenie oddane ostatniego dnia września i od tej pory cisza brak zwrotu środków na konto za urządzenie viatoll
kierowca - 16 grudnia 2021
jest ktos kto w ogole odzyskal juz pieniadze?
Andrzej - 15 grudnia 2021
..to już trzy miesiące ..i nic..standardy typowo polskie..
Jan Be - 24 listopada 2021
To samo, dwa miesiace czekam , dzwoniłem , pisałem i brak odpowiedzi
Paweł - 16 listopada 2021
tez czekam brać umieli oddać nie ma komu
Jerzy Frąszczak - 31 października 2021
Czekam prawie dwa miesiące na zwrot kasy i ani słychu ani widu