Audi RS 5 Coupé i Sportback po liftingu. Co nowego?

Audi RS 5 Coupé oraz Audi RS 5 Sportback przeszły odmładzający lifting. Pod maską mamy silnik V6 biturbo o mocy 331 kW (450 KM), który wytwarza maksymalny moment obrotowy na poziomie 600 Nm.

Nowa stylistyka nawiązuje ona do „większych braci” – RS 6 i RS 7.  Nadkola, szersze teraz o 40 milimetrów, nadają RS 5 imponującego wyglądu. Opcjonalne, diodowe reflektory matrycowe z laserowym światłem Audi posiadają przyciemnione ramki, które wyraźnie odróżniają dwie wersje RS od podstawowego modelu A5. Duże, mocno wyprofilowane wloty powietrza po bokach otrzymały nowy, pięciokątny wygląd.

Przeprojektowane zostały również strefy progów oraz wkładka dyfuzora w tyle pojazdu. Pakiety stylistyczne są teraz dostepne w kolorach błyszczącej czerni, matowego aluminium i karbonu. Do palety kolorów dodano dwie nowe barwy: niebieską Turbo i czerwoną Tango. Wersja Coupé ma teraz karbonowy dach o strukturze włókna węglowego, obniżający masę pojazdu o prawie cztery kilogramy.

Sportowe fotele RS standardowo pokryte są Alcantarą i skórą lub opcjonalnie w całości skórą Finenappa. Pakiet stylistyczny RS z czerwonymi lub szarymi akcentami jest również dostępny na życzenie. Niektóre elementy wnętrza: kierownica, dźwignia zmiany biegów czy oparcia kolan, pokryte są Alcantarą z czerwonymi lub szarymi, kontrastowymi przeszyciami.

Koncepcja obsługi obu wersji RS 5 skoncentrowana jest wokół 10,1-calowego ekranu MMI touch display. Duży, wyglądający niczym zawieszony w powietrzu ekran z funkcją akustycznej reakcji zwrotnej, zwrócony jest delikatnie w stronę kierowcy. W opcjonalnym wirtualnym kokpicie Audi virtual cockpit plus (przekątna ekranu: 12,3 cala), kierowca wybierać może różne wersje wyglądu ekranu. Jeden z nich to ekran RS wyświetlający skalę prędkości obrotowej w postaci kąta, w którego wnętrzu znajduje się wskaźnik zmiany biegów. Gdy prowadzący pojazd naciśnie przycisk RS MODE na kierownicy, wybrać może jeden z dwóch zindywidualizowanych trybów RS. 

Błyskawicznie zmieniająca biegi ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia tiptronic, przenosi moc silnika wprost do stałego napędu na cztery koła quattro. Kierowca może samodzielnie zmieniać biegi przy pomocy nowych, teraz większych, aluminiowych manetek przy kierownicy. Obie wersje RS 5 standardowo wyposażone są w twarde zawieszenie RS sport. Opcjonalnie dostępne jest sportowe zawieszenie RS sport plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy DRC oraz z kontrolą stabilizacji nadwozia.

Standardowo montowany system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, oprócz znanych już trybów comfort, auto i dynamic, oferuje dwa zupełnie nowe tryby: RS1 i RS2. Po ustawieniu przez kierowcę właściwości obu trybów (w zależności od osobistych preferencji) i zapisaniu ich w pamięci auta, można je włączyć bezpośrednio za pomocą przycisku „RS MODE” na kierownicy, bez konieczności ponownego uruchamiania systemu MMI touch. Audi drive select ma dostęp do ważnych danych elementów technicznych, takich jak silnik, skrzynia biegów, amortyzatory, układ kierowniczy, sportowy dyferencjał i dźwięk silnika.

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze