12-latka potrącona na przejściu dla pieszych! Z czyjej winy?
Policja nie miała wątpliwości, kto zawinił w tej sytuacji. Przyjrzyjmy się jednak bliżej nagraniu pokazującym całe zajście i zastanówmy się, czy brak wątpliwości jest tu zasadny.
Zdarzenia drogowe to niemal zawsze pewien ciąg zdarzeń, który w każdym momencie można było przerwać – pamiętając o przepisach oraz kierując się zdrowym rozsądkiem i troską o własne bezpieczeństwo. Popatrzcie tylko.
Potrącenie na przejściu dla pieszych. To wina nowych przepisów?
Biały bus zatrzymał się na skrzyżowaniu, czekając na możliwość skrętu w lewo. Kierowca białego dostawczaka nie mógł stanąć za nim, ponieważ zatarasowałby przejście dla pieszych. Bardzo prawidłowo stanął przed pasami. Kiedy bus odjechał, on nadal stał – prawdopodobnie już wcześniej zauważył nastolatkę, zbliżającą się do pasów. Mógł swobodnie odjechać, zanim ona by podeszła do przejścia, ale nie zrobił tego.
Potrącenie na przejściu – wina kierowcy, czy pieszej?
12-latka zatrzymała się, poczekała aż jadące z drugiej strony pojazdy przejadą. Miała wtedy trzysekundowe „okienko”, kiedy mogła bezpiecznie przejść na drugą stronę. Ona jednak stała, a z prawej strony zbliżał się Volkswagen Golf. Kiedy niemieckie kombi znajdowało się o około długość samochodu od przejścia, nastolatka weszła na przejście i została potrącona.
Potrącenie pieszej na przejściu. Czyżby nowe przepisy niczego nie zmieniły?
Policjanci zatrzymali prawo jazdy 72-letniemu kierowcy i wyjaśnili, że nie zachował on szczególnej ostrożności. Redakcja która zamieściła nagranie z monitoringu przypomina natomiast o nowym przepisie, nakazującym ustąpienie pierwszeństwa pieszemu, wchodzącemu na przejście. My natomiast przypomnimy, że pieszy też ma obowiązek zachować szczególną ostrożność, pieszy wchodzący na przejście to nie stojący przed nim, a także przypominamy o przepisie zabraniającym pieszemu wchodzić bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd. Również na przejściu dla pieszych.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”