Radford Type 62-2 – sportowe auto z genami Lotusa o mocy 500 KM
Radford Type 62-2 napędza ten sam doładowany silnik V6 co Evora. Produkcja samochodu zostanie ograniczona do 62 egzemplarzy, a każdy z nich będzie w pełni dostosowany do swojego właściciela, prezentując najwyższy poziom personalizacji. Będzie to pierwszy na świecie nowoczesny Radford.
Radford, marka z brytyjskim sercem i duszą, ogłosiła jakiś czas temu, że jej pierwszy model samochodu o tajemniczej, wewnętrznej nazwie „Project 62” będzie ograniczony tylko do 62 egzemplarzy na całym świecie. Każdy ekskluzywny model zostanie wykonany zgodnie z wymaganiami klienta, prezentując najwyższy poziom personalizacji. Teraz „Project 62” ujrzał światło dzienne!
Radford Type 62-2 to dwumiejscowe coupe z centralnie umieszczonym silnikiem, wyposażone w luksusowe elementy wyposażenia, inspirowane Lotusem Type 62. Samochód ma przede wszystkim sprawiać przyjemności z jazdy kierowcy. Wszyscy właściciele Radfordów zostaną zaproszeni do wzięcia udziału w ekskluzywnym jednodniowym wydarzeniu z Jensonem Buttonem. Mistrz Świata Formuły 1 zademonstruje im, w jaki sposób mogą maksymalnie wykorzystać swoje Radfordy na torze wyścigowym, na którym zostały opracowane.
Powstaną dwie wersje Type 62-2 o nieco odmiennym wyglądzie. Wersja „Classic” będzie wyposażona w 17/18-calowe koła i pozbawiona tylnego skrzydła. Drugi model, o nazwie „Gold Leaf” będzie miał tylne skrzydło inspirowane Lotusem Type 62 i większe niż „Classic” 18/19-calowe koła.
Radford Type 62-2 napędzany jest 3,5-litrowym doładowanym silnikiem V6, znanym miłośnikom motoryzacji z Lotusa Evory. W wersji „Classic” oferuje 430 KM mocy, a „Gold Leaf” aż 500 KM. Radford twierdzi, że uzyskał dodatkową moc dzięki ulepszonym tłokom, korbowodom, wałkom rozrządu i nowemu elektronicznemu mapowaniu silnika.
Jak mogliście już podejrzewać, w Type 62-2 dostępna jest sześciobiegowa manualna skrzynia biegów. Jednak w przeciwieństwie do Evory, możesz również wyposażyć ten samochód w siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem. Jest to jedyna dostępna przekładnia, jeśli skonfigurujesz silnik do mocy 500 KM.
Obecnie nie ma żadnych zdjęć wnętrza, ale Radford przedstawia krótki podgląd tego, czego można się spodziewać. Ze względu na brak tylnej szyby samochód jest wyposażony w cyfrowe lusterko wsteczne, które zapewnia stały podgląd na to co się dzieje za naszymi plecami, za pomocą kamery skierowanej do tyłu. Lusterka boczne to również kamery, z obrazem na żywo odtwarzanym na małych ekranach zamontowanych na każdym słupku A. Ostatnim ekranem wewnątrz tego samochodu jest sześciocalowy wyświetlacz zamontowany tuż przed kierowcą. Samochód posiada również funkcję audio Bluetooth oraz system audio z pięcioma głośnikami.
Produkcja samochodu zostanie ograniczona do 62 egzemplarzy, a każdy z nich będzie w pełni dostosowany do swojego właściciela, prezentując najwyższy poziom personalizacji. Pierwsze dostawy zaplanowano na pierwszy kwartał 2022 roku. Ceny nie zostały ujawnione.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!