McLaren wykupi większość udziałów w zespole IndyCar
McLaren wykupi 75% udziałów w Arrow McLaren SP - zespołu IndyCar Series. Brytyjska marka zaznacza w ten sposób swoje zaangażowanie w wyścigi IndyCar.
W 2001 roku Samuel Schmidt, kierowca wyścigowy z Lincoln, zainspirowany spotkaniem z Sir Frankiem Williamsem, założył zespół Sam Schmidt Motorsports. W 2013 roku jest jego wspólnikiem został Ric Peterson, kanadyjski biznesman. Przed sezonem 2020 do tej dwójki dołączył jako partner McLaren. I choć zespół zmienił nazwę na Arrow McLaren SP, brytyjski producent supersamochodów nie posiadał w ekipie żadnych udziałów. To się jednak zmienia.
McLaren poinformował, że wykupi 75% udziałów w Arrow McLaren SP. Szef McLaren Racing, Zac Brown, powiedział:
W mocny sposób sygnalizujemy nasze długoterminowe zaangażowanie w IndyCar zarówno jako serię wyścigową oraz platformę marketingową dla McLaren Racing oraz naszych sponsorów. Chciałbym złożyć hołd wobec Sama Schmidta i Rica Petersona, którzy ze wsparciem Arrow Electronics zbudowali potężny zespół, który będziemy rozwijać, aby spełnić nasze ambicje o regularnej walce o zwycięstwa, wygrane w Indianapolis 500 oraz tytuły mistrzowskie.
Samuel Schmidt i Ric Peterson obejmą stanowiska w nowej radzie nadzorczej, w której zasiądą także trzy osoby z ramienia McLarena, a której przewodniczyć będzie Brown. Prezydent zespołu Taylor Kiel nadal będzie odpowiedzialny za prowadzenie ekipy, raportując bezpośrednio o swoich działaniach radzie nadzorczej. Pato O’Ward i Felix Rosenqvist powinni pozostać w składzie zespołu na sezon 2022. Ekipa rozważa także możliwość wystawiania trzeciej Dallary.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach