Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 – powstanie tylko 30 sztuk tego wyścigowego modelu!
Porsche Motorsport świętuje 25-lecie Manthey-Racing GmbH, prezentując niezwykły model zbudowany jako edycja specjalna.
911 GT2 RS Clubsport 25, które powstanie w zaledwie 30 egzemplarzach, zostało opracowane przez Porsche i Manthey z myślą o track dayach oraz wyścigach na torze. Podobnie jak Porsche 935 zaprezentowane w 2018 r., pojazd ten bazuje na 911 GT2 RS Clubsport, zasilanym 6-cylindrowym bokserem biturbo o pojemności 3,8 litra i mocy 515 kW (700 KM).
Moc trafia na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni Porsche (PDK). Wyrazisty design 911 GT2 RS Clubsport 25 korzysta z wielu elementów, które pochodzą z już znanych oraz przyszłych samochodów wyścigowych Porsche. Pod względem techniki i aerodynamiki specjalna edycja wypełnia lukę pomiędzy dwiema generacjami 911.
Inspiracją dla 911 GT2 RS Clubsport 25 było 911 GT3 R w barwach Manthey, które fani toru Nürburgring z czułością nazywają „Grello” – ze względu na jego charakterystyczne zielono-żółte malowanie. Nawiązują do niego akcenty nadwozia specjalnej edycji. Równocześnie liczne udoskonalone komponenty odzwierciedlają doświadczenie, które Manthey zdobywało w sporcie motorowym przez ostatnie 25 lat. Całość wieńczy ostateczny optyczny „szlif” Granta Larsona z oddziału Style Porsche. Larson zaprojektował szereg legendarnych aut wyścigowych, w tym 911 RSR, 911 GT3 R oraz współczesne 935.
Podobnie jak w przypadku współczesnego Porsche 935 bazą dla limitowanej specjalnej edycji było 911 GT2 RS Clubsport (generacja 991). Jedną z definiujących cech pojazdu jest koncepcja centralnie umieszczonej chłodnicy, która nawiązuje do rozwiązania w 911 GT3 R i przynosi szereg zalet. Po pierwsze: zapewnia stały, optymalny dopływ powietrza, który pozwala utrzymywać stałą temperaturę silnika w szerokim zakresie prędkości. Po drugie: zmiana lokalizacji chłodnicy owocuje lepszą ochroną przed uszkodzeniem w razie kolizji.
Całkowicie przeprojektowany przedni pas ma teraz centralny wlot, zapewniający optymalny przepływ powietrza. Podobnie jak w przypadku „Grello” podwójne „skrzydełka” po bokach zwiększają siłę docisku przedniej osi. Ponadto samochód otrzymał zamknięte podwozie. Zupełnie przeprojektowano także przednią pokrywę, wykonaną z włókna węglowego. Dwa duże otwory wentylacyjne rozdzielone centralną przegrodą kierują gorące powietrze ponad dachem aż do tylnego spojlera, tak jak w 911 GT3 R. Za dostarczanie świeżego powietrza do kokpitu odpowiada kanał NACA, połączony z emblematem Porsche.
Podwozie 911 GT2 RS Clubsport 25 wykorzystuje bazowe elementy ze współczesnego 935, z którym specjalna edycja dzieli też elektroniczne systemy sterowania, przekładnię kierowniczą oraz 18-calowe felgi mocowane centralną śrubą. W połączeniu z odpowiednimi korektami odsadzenia skutkuje to znacznie szerszym niż w 911 GT2 RS Clubsport rozstawem kół.
Tył 911 GT2 RS Clubsport 25 przeszedł obszerne modyfikacje. Tylne skrzydło ma nowe boczne płaty i wsporniki typu łabędzia szyja, zapewniające niezakłócony przepływ powietrza. Wyjątkowo szeroki tylny spojler harmonijnie łączy się z nadwoziem i, podobnie jak we współczesnym 935, służy jako zintegrowana krawędź oddzielająca – ten sam element wyróżniał pierwszy model MR ekipy Manthey, bazujący na Porsche 911 z generacji 996. Cyrkulację powietrza w komorze silnika specjalnej edycji usprawniają nowe otwory wentylacyjne w tylnej pokrywie, zlokalizowane tuż pod szybą. Ponadto zespół Manthey zoptymalizował wzornictwo funkcjonalnego dyfuzora, który stanowi oprawę dla efektywnych końcówek zaprojektowanego na nowo układu wydechowego. Tylne lampy przeciwdeszczowe pochodzą z nowego 911 GT3 Cup (generacja 992) i spełniają aktualne wymogi prawne.
Jedną z charakterystycznych cech 911 GT2 RS Clubsport 25 są wyścigowe reflektory z czterema „paskami”. Choć zasadniczo wywodzą się one z 911 RSR, które triumfowało w Le Mans, na potrzeby nowej specjalnej edycji przeszły dalszy rozwój i jeszcze skuteczniej oświetlają tor. Aby zaoszczędzić miejsce, kierunkowskazy zostały zintegrowane. Wnętrze, w tym wspawana klatka bezpieczeństwa, pochodzi z 911 GT2 RS Clubsport i jest zgodne ze standardami FIA. Status limitowanej edycji podkreśla stosowna plakietka.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”