Hyundai Kona – test, opinia, dane techniczne, cena. Poprawna aż do bólu
Hyundai Kona stał się jednym z ważniejszych modeli południowokoreańskiego producenta. Dzięki odważnej i nowoczesnej stylistyce koło tego samochodu nie da przejść się obojętnie. Jednak w codziennym użytkowaniu zaskakuje zadziwiającą poprawnością i lekką nudą.
Mimo że Hyundai Kona jest na rynku od niedawna, bo od 2017 roku, to koreański producent postanowił poddać go lekkiej kuracji odświeżającej. Zmienił się trochę wygląd, wyposażenie, zmiany objęły też cennik. Czy to sprawi, że Kona dalej będzie popularnym widokiem na ulicach? Sprawdziłyśmy!
Hyundai Kona – design
Nowa Kona zyskała bardziej opływowy wygląd i jest o 4 cm dłuższa niż poprzednia wersja. Teraz mierzy 420,5 cm długości, 180,0 cm szerokości i 156,5 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 260,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 374 litry, a maksymalnie można ją powiększyć do 1156 l.
Koreańczycy nieco zaostrzyli linie frontu, ale szeroki grill w charakterystycznym kształcie pozostał bez zmian. Nowy pas przedni wyróżnia się przede wszystkim przyciągającymi wzrok listwami ochronnymi. Boczna część nadwozia zachowała kształt poprzedniego modelu. Sportowa sylwetka została dodatkowo podkreślona wizualnym połączeniem bocznych przetłoczeń z ostrzejszym, przodem. Całość sprawia, że Kona na pierwszy rzut oka wygląda dość atletycznie.
Hyundai Kona – wnętrze
Patrząc na charakterystyczny i lekko dziwaczny design nadwozia, wiele osób pewnie spodziewałby się, że wnętrze jest równie ciekawe. Nic z tego. Wnętrze Kony jest bardzo klasyczne i eleganckie. Kabina jest przestronna, z dużą ilością schowków i komfortową ilością miejsca dla czterech osób.
Nowością w tym modelu są cyfrowe zegary z 10,25-calowym kolorowym wyświetlaczem, który po raz pierwszy pojawił się w nowej generacji i20. Ponadto nowa Kona jest również dostępna 10,25-calowym ekran systemu multimediów i nawigacji, oferującym nowe funkcje łączności. Nowy ekran jest wyposażony w funkcję dzielenia ekranu i umożliwia jednoczesne połączenie z kilkoma urządzeniami za pomocą technologii Bluetooth.
Hyundai Kona – silnik
Na szczycie gamy jednostek napędowych Hyundaia Kony znajduje się ulepszony silnik 1.6 T-GDI Smartstream z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów, która zapewnia moc 198 KM. Ten układ napędowy jest dostępny w wersjach z napędem na dwa lub na cztery koła. Testowana przez nas wersja miała napęd na przednią oś.
Z takim silnikiem w warunkach miejskich Hyundai Kona mogła pochwalić się zużyciem paliwa na poziomi 7,6-8l/100 km.
Hyundai Kona – wrażenia z jazdy
Nowa Kona została poddana serii zmian mających na celu zapewnienie płynniejszej jazdy w porównaniu do jej poprzednika. I są to jak najbardziej zmiany na plus.
Auto prowadzi się przyjemne, kierownica chodzi gładko i jest tak wyprofilowana, że nawet kilkugodzinne trzymanie obręczy nie jest męczące. Samochodem łatwo się manewruje. Kona jest zwrotna, a w parkowaniu możemy liczyć na pomoc czytelnej kamery cofania. Przy wyższych prędkościach auto dobrze trzyma się drogi, bez obaw można pokonywać nim łuki i zakręty.
Na co dzień Kona okazała się funkcjonalnym autem. W mieście samochód spisuje się bardzo dobrze, zapewniając wystarczający poziom dynamiki, natomiast przy wyższych prędkościach w trasie odczuwalny staje się brak „kopa”. W wersji z napędem na przednią oś sprint do „setki” trwa 7,7 sekundy, czyli satysfakcjonująco, ale bez szału, na co wpływa późno reagująca na mocne wciśnięcie pedału gazu skrzynia.
Czasami w trakcie jazdy irytują też zbyt „czułe” systemy bezpieczeństwa – przykładowo po włączeniu kierunkowskazu, sygnał dźwiękowy natychmiast ostrzegał przed znajdującym się na pasie obok samochodzie, co irytowało, gdy na przykład stało się na prawym pasie do skrętu.
Hyundai Kona – cena
Aby zaoferować klientom szeroki wybór, nowy Hyundai Kona dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia – Classic Plus, Comfort, Style i Premium. Najtańsza wersja SUVa z silnikiem 1.0 T-GDI 6MT 2WD 120KM kosztuje 79 900 złotych. Ceny wersji Premium, dostępnej wyłącznie z silnikiem 1.6 T-GDI, zaczynają się od 130 400 złotych.
Hyundai Kona został poddany zmianom wyglądu, utrzymanym w miejskim, sportowym stylu, których celem jest wzmocnienie jego „wyjątkowej tożsamości”. I tak naprawdę, to design jest najbardziej ekscytującym, dla wielu dyskusyjnym, elementem tego auta. Bo jeśli chodzi o właściwości jezdne, to Kona jest tak poprawna, że gdyby nie dyskusyjnie wyglądające nadwozie, po prostu wszyscy byśmy o niej szybko zapomnieli.
NA TAK:
- komfort podczas jazdy
- ciekawy design
- sprawna obsługa ekranu dotykowego
NA NIE:
- dynamika odpowiednia do miasta, ale zawodząca w trasie
- zbyt czułe systemy bezpieczeństwa
Hyundai Kona 1.6 T-GDI 7DCT 2WD – dane techniczne
Rodzaj paliwa | benzyna bezołowiowa |
Skrzynia biegów | automatyczna, 7-biegowa |
Moc maksymalna | 198 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 265 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,7 sekundy |
Prędkość maksymalna | 210 km/h |
Najnowsze
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
BYD Sealion 7 to siódmy w pełni elektryczny samochód wprowadzony przez chińską markę na europejski rynek. Jest to też czwarty model z serii ,,Ocean”, do której należy już Dolphin, Seal i Seal U. Pierwsze modele mają dotrzeć do klientów jeszcze w tym roku. -
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
-
Porsche Taycan 4 i Taycan GTS – nowe warianty w gamie elektrycznego modelu
-
Lamborghini Revuelto ,,Opera Unica” zaprezentowane
-
Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em