Sprawdź, czy gorące lato nie zaszkodziło Twojemu akumulatorowi
Przed zimą warto sprawdzić stan akumulatorów w swoich samochodach, ponieważ mogły zostać uszkodzone podczas długotrwałych upałów w tym roku. Okazuje się, że zimowe awarie akumulatorów, są często wynikiem szkód wywołanych wcześniej wysoką temperaturą, a minione lato początkiem ich końca.
Wysoka temperatura radykalnie skraca żywotność akumulatora, więc kiedy nadchodzi zima, zwłaszcza starsze akumulatory mogą przestać działać. Optymalna temperatura zewnętrzna dla akumulatora samochodowego wynosi +20°C, a tego lata temperatury przekraczały +30°C. Wysokie temperatury prowadzą do samorozładowania akumulatora i powodują szybsze starzenie się jego części elektrochemicznych. Może się to wydawać sprzeczne z intuicją, ale letnie upały są trudniejsze dla akumulatora niż zimowy chłód, ponieważ wyższe temperatury zdecydowanie negatywnie wpływają na zawarte w nich substancje chemiczne, które wytwarzają energię. Wysokie temperatury przyspieszają korozję płyt wewnętrznych i szybciej odparowują elektrolit.
Wyczerpane lub uszkodzone akumulatory są jedną z głównych przyczyn wezwań pomocy drogowej, a także dochodzi do ogromnej liczby awarii z powodu akumulatorów, które są po prostu zbyt stare, aby prawidłowo wykonywać swoje zadanie. Z drugiej strony niewielu kierowców przywiązuje wagę do akumulatora w samochodzie. Będąc jedną z najważniejszych części każdego nowoczesnego pojazdu, akumulator zarządza szerokim zakresem zadań i urządzeń, od uruchomienia silnika po zasilanie komputerów w samochodzie.
Chociaż akumulatory mogą funkcjonować średnio pięć lat lub dłużej, jeśli się o nie dba, jednak większość akumulatorów samochodowych zużyje się i przestanie działać w ciągu trzech lat codziennego użytkowania w normalnych warunkach. Podobnie jak bateria komputera lub smartfonu staje się mniej wydajna z każdym ładowaniem, tak akumulator samochodu stopniowo traci swoje właściwości za każdym razem, gdy jest ładowany przez silnik pojazdu. Po trzech latach zwykle nadchodzi czas, aby go wymienić.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Coś w tym jest, akumulator firmy na B. w
podziemnym garażu bez rozkręcania działał 9 lat, pod chmurką padanie kolejnych po 3-4 latach.