Grand Prix Austrii 2021: Max Verstappen wygrał po raz trzeci z rzędu!
Kierowca Red Bulla zastosował strategię dwóch pit stopów: wystartował na pośrednich oponach P Zero „żółtych”, a dwa kolejne przejazdy wykonał na twardych P Zero „białych”. Dwaj pozostali kierowcy, którzy finiszowali na podium – Valtteri Bottas z Mercedesa i Lando Norris z McLarena – zjeżdżali tylko po jednym razie, zmieniając ogumienie pośrednie na twarde.
Większość kierowców rozpoczęła wyścig na pośredniej mieszance. Czterej wystartowali na miękkich oponach P Zero „czerwonych” (obaj zawodnicy AlphaTauri i Astona Martina), a dwaj na twardych (Carlos Sainz z Ferrari i Kimi Raikkonen z Alfy Romeo).
Podczas wyścigu stosowano strategie jednego lub dwóch pit stopów. Ośmiu spośród 19 sklasyfikowanych zawodników zatrzymywało się po dwa razy – w tym dwaj z pierwszej czwórki na mecie.
Warunki były wyraźnie chłodniejsze niż w sobotę. Wyścig rozpoczął się pod zachmurzonym niebem, przy temperaturze powietrza na poziomie 24 stopni Celsjusza i temperaturze nawierzchni wynoszącej 32 stopnie.
Frederik Vesti (ART Grand Prix) odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie, wygrywając poranny trzeci wyścig Formuły 3. Na półmetku liczącego 24 okrążenia wyścig odebrał prowadzenie startującem z pole position Dennisowi Haugerowi (Prema). Dzięki drugiej lokacie Hauger wywalczył niesamowity rezultat w postaci trzech podiów podczas jednej rundy na Red Bull Ringu – powiększając przewagę w mistrzostwach nad Vestim.
Wszyscy kierowcy po raz pierwszy w tym sezonie korzystali z pośrednich opon P Zero „żółtych”: wszechstronnej mieszanki, która okazała się być dobrze dostosowana do płynnego układu austriackiego toru.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”