BMW i4 – nawet do 600 km zasięgu i 530 KM pod maską
Nie od dziś wiadomo, że BMW intensywnie pracuje nad nową gamą elektrycznych modeli. Opracowany dla BMW i4 silnik elektryczny generuje moc maksymalną na poziomie 390 kW (530 KM), która jest równa mocy silnika V8 w obecnych modelach BMW z silnikiem spalinowym.
Istotnym elementem napędu BMW eDrive piątej generacji jest również nowo zaprojektowany akumulator wysokonapięciowy wykorzystujący najnowszą technologię ogniw akumulatorowych. Opracowana dla BMW i4 wersja akumulatora wysokonapięciowego charakteryzuje się wyjątkowo płaską konstrukcją i zoptymalizowaną gęstością energii. Przy wadze około 550 kilogramów osiąga pojemność energetyczną wynoszącą około 80 kWh. Dzięki temu BMW i4 uzyskuje zasięg oscylujący wokół 600 kilometrów.
Pierwsze Gran Coupé marki BMW i przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 4,0 s i osiąga prędkość maksymalną ponad 200 km/h.
Elastyczna konstrukcja pojazdu, płaski, nisko umieszczony akumulator wysokonapięciowy oraz kompaktowa technologia napędowa otwierają szerokie możliwości realizacji specyficznej dla danego modelu stylistyki. BMW i4 łączy charakterystyczne proporcje czterodrzwiowego coupé z typowymi cechami stylistycznymi modelu marki BMW i.
Wysoki komfort wsiadania i wysiadania dla pasażerów z tyłu oraz przestronne wnętrze z możliwością wszechstronnego wykorzystania zapewniają wysoką funkcjonalność na co dzień i podczas długich podróży. Tym samym BMW i4 można jednoznacznie zidentyfikować jako BMW Gran Coupé – i równie wyraźnie jak pojazd elektryczny.
Ładowarka kolejnej generacji charakteryzuje się jednolitym pakietem, odpowiednim dla wszystkich przyszłych konstrukcji pojazdów. Może być ona stosowana zarówno w modelach hybrydowych plug-in, jak i w pojazdach o napędzie czysto elektrycznym i jest przystosowana do mocy ładowania do 150 kW. W BMW i4 pozwala to na naładowanie akumulatora wysokonapięciowego do około 80 procent pełnej pojemności energetycznej w ciągu około 35 minut. Odpowiada to czasowi ładowania wynoszącemu około sześciu minut dla zasięgu 100 kilometrów
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: