Karolina Chojnacka

Dacia i jej nowe logo. Tak łączy się „przystępne” z „atrakcyjnym”?

Powszechnie wiadomo, że nowy rozdział w swoim życiu należy zacząć od zmian. Dacia właśnie zmieniła logo. Zaczyna się nowy rozdział w historii Dacii. Co to oznacza?

Dacia zapowiada początek nowego rozdziału w swojej historii, który nabiera konkretnych kształtów wraz ze zmianą wizerunku. Pojawiają się nowe logo, nowy znak, nowe kolory i nowe obszary działalności, choć marka nie odcina się od swoich korzeni. Marka w swojej nowej odsłonie stawia na wyeksponowanie ważnych dla niej wartości: prostotę, solidność, jak zawsze w najlepszej cenie.

Dacia i jej nowe logo, czyli less is more

Nowy logotyp i znak graficzny zostały opracowane przez wewnętrzny dział projektowy Daci. Chodziło o to, aby wyrazić to co jest esencją i fundamentem marki od jej powstania. Proste i czytelne elementy mają przypominać o solidności samochodów Dacii, które na co dzień towarzyszą milionom kierowców w ich codziennym życiu.

Dacia
Dacia i jej nowe logo. Tak się łączy „przystępne” z „atrakcyjnym”?, fot. materiały prasowe

Centralnym elementem nowej identyfikacji wizualnej jest logotyp, który na pierwszy rzut oka ma sprawiać wrażenie poczucia solidności i stabilności. Design liter jest minimalistyczny – „D” wygląda jak odwrócone „C” – by wizualnie oddać charakterystyczne dla marki cechy: prostotę i pomysłowość. Geometryczny charakter logotypu powoduje, że powiązane litery kojarzą się z ruchem części mechanicznych.

Znak jest kwintesencją logo: połączone litery „D” i „C” są jak dwie części, które razem tworzą ogniwo łańcucha, symbol solidności i więzi.

Dacia
Dacia i jej nowe logo. Tak się łączy „przystępne” z „atrakcyjnym”?, fot. materiały prasowe

Cała grafika marki jest świadomie minimalistyczna – ma przypominać, że Dacia jest marką, która koncentruje się na tym, co najważniejsze. Poszczególne elementy graficzne zapewniają spójność całości, a jednocześnie umożliwiają tworzenie atrakcyjnych treści cyfrowych. Zgodnie z charakterem marki system graficzny jest zarazem solidny i elastyczny. Na przykład strzałka, którą tworzy w logotypie „D”, kieruje spojrzenie w stronę tego, co najważniejsze i sprawia wrażenie ruchu marki zwróconej ku przyszłości.

Na samochodach nowe logo i znak pojawią w drugim półroczu 2022 roku.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze